Mahukan kulit wajah yang putih gebu dan licin? PpJadi bolehlah mencuba petua kecantikan yang diamalkan oleh Aroora Dayana ini.

Jom semak apa amalannya itu.


Tips penjagaan wajah menggunakan tepung beras untuk tampil putih gebu. Amalkan selalu ya.

Kebaikan tepung beras
-Menyerap minyak berlebihan di muka
-Memutihkan kulit muka jika digunakan secara konsisten
-Tiada bahan kimia
-Mengurangkan jerawat
-Menghilangkan lingkaran gelap dibawah mata
-Menanggalkan sel-sel kulit mati
-Menyerikan kulit muka

cara -cara :


1 ) Beli sebungkus tepung beras kat kedai runcit.Murah je dalam RM1 ringgit lebih atau lebih. Lupa dah harga.

 


2 ) Ambik sesudu tepung beras tadi
letak dalam mangkuk atau cawan.Suka hati korang lah nak letak dalam apa.Tupperware ke.

 


3 ) Letakkan sedikit air bancuh pekat tau macam dalam gambar ni.Kalau korang nak campur serbuk kunyit pun boleh / yogurt / madu / putih telur.Tapi kak yana tak campur apa-apa sebab untuk pakai harian kan.Terpulang pada anda.

 


4 ) Kemudian pakai macam mask atau macam bedak sejuk.Pakai sampai kering dan kemudian basuh.Kalau nak pakai sampai pagi esok pun takde masalah.

 

5 ) Amalkan setiap hari dan korang boleh tengok kesan dia.Kulit muka akan sentiasa lembut dan cerah. Jerawat semua tak kan muncul.

Nak cakap kulit kak yana ni flawless macam telur rebus tu tak lah.Bukan semua orang perfect kan.So kak yana nak share lah sebab benda ni dapat bantu kulit kita yang bermasalah.Jimat pun jimat kan? Tak perlu guna produk mahal-mahal.

sumber:  Aroora Dayana

 

Tinggalkan Komen