Suatu ketika dulu memang viral dan menjadi suatu fenomena buat anak-anak kita bermain rubik. Bukan bermain suka-suka malah hingga ada dianjurkan pelbagai jenis pertandingan untuk meraikan minat anak-anak muda menyusun bongkah-bongkah warna dengan cara paling pantas.

Melihat mereka melengkapkan susunan mengikut warna, nampak mudah dan pantas. Tapi jika diberikan rubik tersebut pada yang tidak mahir, memang berjam-jam pun belum tentu dapat diselesaikan permainan tersebut.

Apatah lagi untuk menyusun ratusan rubik untuk dijadikan potret, memang seakan tidak tergambar difikiran. Namun itulah kelebihan dan bakat yang ada pada saudara Zabli Ab Hadi.

Melalui video yang dikongsikan, Zabli Ab Hadi menunjukkan proses menghasilkan potret penyanyi kesayangan ramai rakyat Malaysia, Dato’ Sri Siti Nurhaliza.

Menurut Zabli dalam video tersebut, dia menggunakan 796 kiub rubik untuk menghasilkan potret Tok Ti ni dan mengambil masa tiga hingga empat jam je untuk siapkan.

Tambah Zabli lagi, dia menghasilkan potret penyanyi nombor satu negara itu sebagai bentuk maklumbalas kepada komen Tok Ti di laman Instagram.

Video Zabli sebelum ini juga pernah tular apabila dia menghasilkan potret pelakon dan pelawak terkenal Shuib Sepahtu bersama arwah isterinya Allahyarhamah Siti Sarah Raissuddin.

@abam.takafulKita Buat Gambar CTDK♬ Seluruh Cinta – Siti Nurhaliza

Video ini telah kongsikan di aplikasi TikTok hingga mendapat tontonan lebih 1 juta tontonan setakat ini.

KOMEN WARGANET

Menjengah di ruangan komen, rata-rata teruja dan berbangga dengan bakat yang dimiliki oleh Zabli.

“Memang genius org boleh buat ni..Tbaik la bang…Alhamdulillah..Allah bg klbihan yg superb kat abg..”

“selalu tfk vvt omputeh ja buat mcm ni…tksngka kita pun ada yg berbakat besar mcm ni… thniah bro…”

“hebat sungguh orang malaysia…semua boleh..MALAYSIA BOLEHHH!!MERDEKA MERDEKA MERDEKA!!”

“Hebat bang… hebat”

IKLAN

Sumber : TikTok@abam.takaful 

ARTIKEL MENARIK: Susu Bila Dah Buka Akan Tahan 3 Hari Je. Lebih Daripada Tu Kena Buang!

LAGI ARTIKEL MENARIK : “Tanam Salad Merimbun Macam Ni, Sebulan 10 Hari…” Lelaki Ni Kongsi Cara Tanam Salad Di Laman Rumah

Nak tahu, KELUARGA ada hadiah wang tunai RM500 nak beri kepada anak-anak anda! Caranya mudah sahaja, anda perlu kongsikan perasaan rasa bangga menjadi anak Malaysia.

Untuk maklumat lanjut layari je laman web https://toko.ideaktiv.com/product/virtual-himpunan-saya-anak-malaysia/ , baca syarat kelayakan dan jangan lupa untuk berdaftar di sana ya!

IKLAN

Sebarang soalan boleh di http://www.wasap.my/60169647520

Bersempena Bulan Kemerdekaan, KELUARGA ada hadiah wang tunai RM300! Cara nak dapatkannya mudah sahaja, ayuh sertai Pertandingan Berbalas Pantun Anak Merdeka dengan mendaftar di https://toko.ideaktiv.com/product/pertandingan-berbalas-pantun/   atau Whatsapp di http://www.wasap.my/60169647520

Jom sertai E-Keluargagader BELAJAR ONLINE BERKEBUN CILI DI HALAMAN RUMAH dengan daftar segera di https://toko.ideaktiv.com/product/berkebun-cili-di-laman-rumah/ atau Whatsapp di http://www.wasap.my/60169647520

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club