Buat penggemar minuman barli terutamanya ibu-ibu yang sedang mencari rahsia untuk penjagaan cantik mesti berasa gembira dengan perkongsian info ini. Apa tidaknya, andai sebelum ini minum barli sekadar kerana suka akan rasanya, namun kini boleh amalkan minum barli dengan dicampur beberapa bahan-bahan tertentu untuk mendapatkan manfaat dalam penjagaan kecantikan.

Nak tahu lanjut, ikuti perkongsian daripada Nurul Syazwani ini.

Hai semua.
Hari ni akak nak share resepi air barli viral.
Masa mula-mula jumpa resepi ni,akak excited sangat sebab tak sangka barli pun boleh mencantikkan kulit dan menguruskan badan kita. Murah kot modal dia. Nak minum hari-hari pun boleh.

Tapi nak cantik bukan setakat rebus barli tu je,kena ada kawan-kawan dia sekali. Takde semua bahan tu,tak wujud la air barli viral ya.

Air barli ni kalau kita minum secara konsisten, badan kita boleh kurus, kulit yang kusam pun boleh jadi berseri semula. Tambahan juga boleh anjalkan kulit secara semulajadi. Tak payah susah-susah nak pergi cucuk botox. Minum je air barli hari-hari. Jimat hehe.

Air Barli (Cantikkan kulit + kuruskan badan)

Bahan-bahan :
1/2 cawan barli
7 gelas air
1 batang kayu manis ceylon
Lemon
Madu (kalau nak manis)
**boleh guna sukatan sendiri ya.

Cara-cara :
1. Rebus barli + kayu manis selama 30-45 minit,sampai barli kembang.
2. Pastu dah boleh tutup api. Sebelum minum nanti perahkan lemon sedikit dan masukkan madu sedikit.

Siapa cakap nak sihat nak gebus kena guna modal besar.
Minum je air barli hari-hari. Korang akan lihat kulit korang glowing mowing

sumber : Nurul Syazwani via MAHN