Memasak memang menyeronokkan buat ibu-ibu terutama dalam menyediakan hidangan kepada keluarga dengan air tangan sendiri. Tetapi, yang lecehnya lepas masak kena pula mengemas. Segala minyak dan peralatan digunakan harus di cuci. Begitu juga dengan dapur.

Penat juga kadang-kadang tapi ia akan jadi aktiviti yang menyeronokkan apabila melihat hasilnya. Bagi ibu-ibu yang nak lihat dapur bersih berkilat macam baru, boleh cuba petua yang dikongsikan ini.


Tips Cuci Dapur Guna Tepung

Tips cuci dapur tanpa guna air sahaja selamat tak pecah dan retak. Lepas guna pun boleh buat macam ni.


Guna tepung je, tabur kat cermin dapur pastu gosok dengan tangan sampai bersih berkilat macam ni. Lepas tu lap dengan kain bersih.

Tungku tu rendam dengan cuka campur soda Clorox sikit selama 2 jam. Semalaman pun boleh.

Cubalah, berguna untuk kita semua.

Selamat mencuba!…ye.

kredit: Idel Hayarnulis