Hujung minggu begini, pasti ibu-ibu nak sediakan menu istimewa buat sekeluarga kan. Nak masak apa ya? Jom cuba resipi Nasi Hujan Panas ni.

Biasanya kalau pergi kenduri baru boleh jumpa, kali ini admin bawakan resipi untuk ibu-ibu cuba di rumah dengan cara yang cukup simple.

Bak kata pemilik resipi ini, Eka Afikah resipi ini cukup simple main campak-campak je.
Jom cuba!
Nasi Hujan Panas..Sambal Ayam

IKLAN

Nasi

  • Tumis bawang besar.bawang putih, halia, bunga lawang, kayu manis dan daun pandan sampai wangi..
  • Masuk beras…susu cair stgah tin.air sukat mcm biasa.
  • Nasi dah kering..masukkan pewarna yang dicampur air…tutup sekejap..kemudian baru gaulkan nasi..saya guna garfu.

Posted by Eka Afikah on Wednesday, 30 May 2018

 

Sambal Ayam

  • Kisar bawang besar..bawang putih..halia..serai..cili kering.
  • Tumis sampai garing.
  • Masukkan air asam jawa..gula garam..saya letak sos cili sedikit.
    #maaf ye resepi saya simple je..campak2 tak sukat pun.