Menurunkan berat badan secara alami mungkin mengambil masa tetapi hasilnya cukup menakjubkan dan yang penting selamat dari sebarang implikasi.

Bagi ibu-ibu yang nak singkirkan lemak-lemak dalam badan yang cukup degil, apa kata cuba resipi detox yang dikongsikan oleh Zamira Mohammad Ali.

Selain membuang lemak, kaedah ini juga membantu untuk anda yang mempunyai masalah pencernaan selain mendapatkan kulit yang glowing supaya awet muda.

Caranya cukup ringkas, dan bahannya juga mudah didapati. Malah, resipi ini juga sesuai bagi ibu-ibu yang tengah hamil sebagai suplemen tambahan.

Jom baca ini, semoga bermanfaat untuk semua.


Nak rasa kenyang berpanjangan?
~ Nak pelawasan lancar ibarat makan 10 biji
betik?
~ Nak kulit glowing mowing berkaca macam
makan 10 biji oren sehari?
~ Nak sentiasa muda jelita walaupun dah 4/5
series tanpa botox?
~ Nak gigi cantik dan tulang kuat macam 
kanak – kanak ribena?
~ Nak miliki rambut beralun bersinar boleh
libas – libas macam model?
~ Nak kurus baju saiz S?

Boleh cuba resepi ni. Murah je kosnya. Jadikan menu sarapan pun hokkay.

Kak Migha amalkan sebagai suplemen tambahan untuk preggy mommy.

Bahan-bahan

Chia Seed

Kurma

Cara membuat:

Resepi ni buat malam tau. Sebelum tidur. Lepas tu letak dalam fridge. Ala – ala detox jugakla.

Chia Seed ni boleh beli di Cosway. Kat tesco pun ada rasanya. Kak Migha selalu beli kat Cosway ja. Kurma boleh guna hat yusof taiyoob dalam kotak tu. Tapi jangan banyak tau. Muak nak ngabihkan. Letak dalam 3 biji pun dah cukup mengenyangkan. Tapi feveret Kak Migha kurma ajwa. Letak 7 biji. Sedaaappp. Yummy.

Air kosong dalam 250 ml. Antara bahan wajib ada di dalam resipi ini.

Siat-siatkan kurma tu jadi keping kecik kecik. Masukkan dalam air. Rendam sekali dengan biji kurma tu. Jangan buang pula.

Masukkan Chia Seed dalam anggaran 10gram. Saya sukat pakai pencedok susu tu. Boleh ngam la 10gram.

Kacau bagi rata chia seed tu. Supaya tak bergentel. Nak senang tutup je tupperware tu dan goncang bagi dia berenang-renang secara solo. Ok dah siap. Simpan dalam fridge.

Sedia untuk sarapan dan muda jelita.

Tinggalkan Komen