Penjagaan kulit wajah yang berterusan akan dapat memastikan wajah tiada masalah kulit dan nampak berseri.

Oleh itu, andai mahu mencuba petua yang telah lama diamalkan oleh masyarakat India ini, bolehlah dicuba.

Petua ini dikongsikan oleh Fatin dan dia telah pun amalkan sejak bertahun lamanya. Dan kini terbukti masker Homemade ini serasi dengan kulit wajahnya dan nampak hasilnya.

Untuk itu, dikongsikan cara penyediaan masker terbut untuk makluman bersama.


FLAWLESS KAN KULIT TANPA SKINCARE

BAHAN-BAHAN

1 1/2 sudu kunyit serbuk
1 sudu yogurt ( Perisa Asli )
1 sudu madu

Cara Buat :

1 – Sediakan bekas plastik yang korang dah tak sayang sebab nnt kunyit tu akan lekat warnanya.
2 – Masukkan satu persatu bahan tadi menggunakan SUDU PLASTIK . ( Sudu besi boleh hilangkan khasiat madu )
3 – Tak pun pakai je sudu yogurt tu .
4 – Gaulkan sampai sebati semua .
5 – Pastikan dia pekat dan tak menitik .


6 – Ratakan di muka guna belakang sudu .
Jimat tayah beli berus.
7 – Biar dalam 30 minit sehingga kering
8 – Basuh muka guna air suam & pencuci muka korang dan scrub muka terus ( amat digalakkan )

Tip :  Sediakan towel muka yg korang dah tak sayang sebab nnt kena kesan kunyit

KELEBIHAN :
Kulit jadi cerah dan flawless
Glowing kan kulit
Sembuhkan jerawat
Kurangkan pigmentasi
Anti Aging (penuaan)
Kurangkan infection
Kulit rasa lembab je
Pulihkan dari surnbun ( terbakaq)
Kurangkan gelap bawah mata

Fatin dah amalkan setahun ++, seminggu 2 kali . Paling malas seminggu sekali .

SOALAN FAMOUS
” Tak jadi kuning ke muka tu nanti ? ”
YES, Muka kita akan jadi sedikit kekuningan . Tapi selepas beberapa jam saja . Sebabtu fatin galakkan scrub muka selepas tu . ” Berapa lama nak nampak kesan ? ”

Hmmm .. Tah la . Fatin tak kira pulak berapa lama . Tapi yang pasti selalu lah buat . Tiba2 orang dah tegur . EHFLAWLESS NYA KULIT !

 

Sebenarnya , petua ni dapat masa fatin sembang dengan satu UNTIE CLEANER (India) masa belajar dulu. Walaupun kulit dia gelap , tapi glowing gila kulit dia ! Sebijik jerawat pun tarak . So dia bagi petua ni .

Dia kata orang india memang dok amal benda ni . Lagi2 time dorang nak kawin . Dorang akan kerap buat untuk naikkan seri pengantin . So kita ni cuba lah sebab nak nampak seri pengantin tu setiap hari .

Fatin lebih suka amalkan petua lama berbanding guna skincare yang kita taktau isi dia apa .

Sumber : Fatin Amierah Zabri

 

Tinggalkan Komen