Alhamdulillah keluarga bahagia, seronok melihat ukhwah antara dua keluarga ini. Itu antara komen dan kata-kata netizen tatkala melihat keluarga besar Norman Hakim bersatu dan selalu bersama.

Siapa pun yang melihat  ukhwah antara dua keluarga ini, pasti akan kagum. Tak kurang yang menjadikan mereka idola serta contoh terbaik. Kisah dahulu tidak menggugat hubungan mereka malah ia terkubur dilipatan sejarah.

Kisah keluarga Norman Hakim dan Abby Abadi sentiasa meniti di bibir netizen dan menjadi contoh dalam meletakkan anak-anak sebagai keutamaan dalam segalanya.

Tidak hairanlah, jika Norman sendiri mengakui mendapat banyak pandangan serta nasihat menerusi Instagramnya tentang bagaimana untuk ‘menyatukan’ kembali hubungan kekeluargaan.

Perkara itu dikongsikan oleh pelakon dan juga usahawan ini menerusi laman instagramnya semalam.

Salam Ramadhan & selamat menunaikan ibadah puasa 1440H dari saya seisi keluarga❤️

Jom niat & tekad utk sama2 kita berusaha jadikan Ramadhan utk yg ke sekian kali ni sebagai pentas ibadah terbaik buat kita semua,lebih baik dari tahun2 sebelumnya ye kesayanganku semua.

Kuasa ALLAH maha kuat,maha hebat & Allah maha pengasih,maha pengampun,maha penyayang.Inilah peluang terbaik utk kita berhabisan mohon pengampunan dariNya atas khilaf kita sebagai manusia yg tidak akan ada kesempurnaan termasuk kitaorang semua.

Saya terpanggil untuk berkongsi disini,khusus buat keluarga yg pernah berpisah (khusus buat ayah & mak yg berpisah yg mungkin kalian tak tahu yg anak2 kalian selalu DM saya minta pandangan & nasihat mcmana nak ayah & mak mereka ‘bersatu mcm Abg Norman & Kak Abby’),maka jadikanlah Ramadhan Kareem ini sebagai platform utk penyatuan semula.Buangkanlah ego yg bersifat syaitonirrajim utk ambil langkah & usaha seiring dengan DOA.

IKLAN

Percaya & yakinlah, DOA adalah senjata mustajab kita sebagai muslim.Berdoalah secara istiqomah tanpa lelah sehingga doa2 kita memasuki frekuensi ‘Alpha’ dimana pada ketika itu baru kita akan faham betapa kuatnya mukjizat qalam doa ini dikala bersatu dgn izin kuasa ALLAH S.W.T yg Maha Kuat & Hebat sehingga hati manusia pun bisa kita pupuk,lentur,jaga,takluk & peluk hanya dengan DOA & pada ketika itu sesuatu yg dianggap mustahil akan jadi sebaliknya.

Buat adik2 & anak2 yg selalu DM@luahkan rasa,terus istiqomah dalam berdoa..berdoa & berdoa seiring dengan usaha melalui hidayah doa tersebut.Dan buat Ayah & Ibu yang terpisah, ‘bersatu’lah kembali dalam apa jua bentuk dan usaha demi cahayamata2 harta dunia akhirat kita.

IKLAN

Kami ‘bersatu’ untuk kebahagiaan anak3 & Allah hadiahkan kembali ‘bahagia’ buat kami seiring dengan rasa ‘kasih & sayang’ yang Allah s.w.t sahaja yg maha mengetahui akan ‘rasa’ itu dan kami ‘bersatu’ kerana anak3 sbb kami sangat takut tak dapat berdepan & menjawab didepanNya dihari muka nanti❤️
norman
Akhir qalam…Hentikanlah pertengkaran,tinggalkanlah sangkaan,binalah perhubungan,saling bermaafan & hayatilah Ramadhan❤️

View this post on Instagram

Salam Ramadhan & selamat menunaikan ibadah puasa 1440H dari saya seisi keluarga❤️ . . Jom niat & tekad utk sama2 kita berusaha jadikan Ramadhan utk yg ke sekian kali ni sebagai pentas ibadah terbaik buat kita semua,lebih baik dari tahun2 sebelumnya ye kesayanganku semua?? . . Kuasa ALLAH maha kuat,maha hebat & Allah maha pengasih,maha pengampun,maha penyayang.Inilah peluang terbaik utk kita berhabisan mohon pengampunan dariNya atas khilaf kita sebagai manusia yg tidak akan ada kesempurnaan termasuk kitaorang semua . . Saya terpanggil untuk berkongsi disini,khusus buat keluarga yg pernah berpisah (khusus buat ayah & mak yg berpisah yg mungkin kalian tak tahu yg anak2 kalian selalu DM saya minta pandangan & nasihat mcmana nak ayah & mak mereka ‘bersatu mcm Abg Norman & Kak Abby’),maka jadikanlah Ramadhan Kareem ini sebagai platform utk penyatuan semula.Buangkanlah ego yg bersifat syaitonirrajim utk ambil langkah & usaha seiring dengan DOA . . Percaya & yakinlah, DOA adalah senjata mustajab kita sebagai muslim.Berdoalah secara istiqomah tanpa lelah sehingga doa2 kita memasuki frekuensi ‘Alpha’ dimana pada ketika itu baru kita akan faham betapa kuatnya mukjizat qalam doa ini dikala bersatu dgn izin kuasa ALLAH S.W.T yg Maha Kuat & Hebat sehingga hati manusia pun bisa kita pupuk,lentur,jaga,takluk & peluk hanya dengan DOA & pada ketika itu sesuatu yg dianggap mustahil akan jadi sebaliknya . . Buat adik2 & anak2 yg selalu DM@luahkan rasa,terus istiqomah dalam berdoa..berdoa & berdoa seiring dengan usaha melalui hidayah doa tersebut.Dan buat Ayah & Ibu yang terpisah, ‘bersatu’lah kembali dalam apa jua bentuk dan usaha demi cahayamata2 harta dunia akhirat kita . . Kami ‘bersatu’ untuk kebahagiaan anak3 & Allah hadiahkan kembali ‘bahagia’ buat kami seiring dengan rasa ‘kasih & sayang’ yang Allah s.w.t sahaja yg maha mengetahui akan ‘rasa’ itu dan kami ‘bersatu’ kerana anak3 sbb kami sangat takut tak dapat berdepan & menjawab didepanNya dihari muka nanti❤️ . . Akhir qalam…Hentikanlah pertengkaran,tinggalkanlah sangkaan,binalah perhubungan,saling bermaafan & hayatilah Ramadhan❤️

A post shared by Khalifah Allah (@normanhakim_786) on

View this post on Instagram

My love,my heart,my soul,my EVERYTHING❤️Tq ALLAH☝?

A post shared by Khalifah Allah (@normanhakim_786) on

Menerusi komen dari netizen, rata-rata memuji tak kurang yang turut berkongsi pengalaman mereka.

einazue79 Masya allah… beautiful pic… semoga keluarga sunnah ini terus dirahmati olehnya.. Contoh yg sangat baik buat kita semua.. ?

hilang_jinbara Semoga keluarga kita semua bahagia seperti abg norman dan kak abby

realroslanshah Aminnn…keluarga Bahagia sampai dunia dan akhirat ya….aminnn..

ana.shahheran.9 Mulia hati abby sbg seorang perempuan…lupakan masa silam walaupun diuji macam2…bagus dalam mendidik anak2 .. contoh terbaik ❤

ila_adila13401 Bagus familia mcm ni. Masih berkawan dgn bekas isteri dan suami barunya. Moga Allah merahmati dan memberkati ikatan silaturrahim ini. Aamiin.

cik_humayyrahanum berkaca pulak ttbe mata ni bace post ni.moge fmly besar ini sokmo dilindungi Allah,bahagia dunia akhirat sokmo,aamiin?

suzanamddaud Alhamdulillah keluarga bahagia seronok melihat ukhwah antara dua keluarga ini ?❤???

rahim.jani.731 Askum. Amiin…. Amiin…. Hentikan. Niat. Hasad. Dengki. Iri. Hati. Dn. Prasangka.buruk.terhadap.sesama.sendiri..

ezet_style19 Terbaik..seriously betull..ego tu laa yang buatkan kite sukar nak bahgia asyik fikir kite je betul..saling tolak ansur .semoga keluarga mawardah sakinnah kekal sampai syurga❤️#lifeistooshort

___sofiashadina___ Subhanallah Alhamdulillah Allahuakbar.. terbaik and salute to @normanhakim_786 boleh bina keluarga besar yg harmoni mcm ni.. buang yg keruh ambil yg jernih.. ?? beruntunglah jika semua org boleh mcm ni tanpa ada rasa penyakit hati..

balqistaufikhaziq Salam ramadhan abg @normanhakim_786 ..salah satu inspirasi sy adalah lihat keluarga besar abg..doakan mak,abah dan mak cik(mak tiri) sy dpt bersatu mcm keluarga besar abg yaa..

 

Sumber: IG normanhakim_786