Dalam tempoh empat bulan , tomato yang ditanam sudah menunjukkan hasil. Rupanya mudah je nak tanam buah ni.

Kalau ibu-ibu nak cuba tanam sendiri boleh cuba perkongsian dari puan Nur Aida Md Zainuddin menerusi grup  Kebun Bandar: Jom Tanam Sendiri.

Selain itu, Nur Aida juga turut berkongsi tip cara elak serangga perosak. Selamat mencuba!

3 Cara Mudah Tanam Tomato Ceri dan dapat hasil dalam masa 4 bulan

Actly ni pun lambat sebab lambat alih rasanya kalau org lain tanam mesti lagi cpt😍

Hiris tomato ceri lepas tu letak hirisan tomato dlm bekas semaian(aida guna container dia je)

Lembapkan tanah dan letak tempat gelap (actly lupa sedar2 dah bercambah mcm dlm gambar selepas 9 hari.

Biarkan anak pokok besar sikit dan alihkan mcm biasa ke tempat yang sesuai. Aida letak dlm polibeg. Siram pagi dan petang.

====================================

IKLAN

Nota kaki: tomato ni mmg perlu air yang banyak. So siram la 2 atau 3 kali sehari kalau x nnt pokok jadi cpt kering.

Dalam masa 4 bulan ni Aida pun xjaga sangat. siram je kejenya…

Kalau perasan dlm setiap polibeg ada daun bawang putih. Aida tanam bersama pokok ni bawang putih sbb binantang xsuka kan bau dia. Kita xnk ada putih2 bena tu nnt rosak pokok dan daun jadi kecut.

Dah semangat nak tanam? Jumm #growyourownfood!
#mekdawonderland


Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club

IKLAN

Sedar tak sedar, bulan depan dah masuk bulan Ogos tau, bulan Kemerdekaan Malaysia!

Sebagai rakyat yang cintakan tanah air, mesti anda ada cara tersendiri nak eskpresikan rasa cinta dan bangga menjadi Anak Malaysia kan? Betul tak?!

Ehhh jangan cakap kat sini, simpan idea anda tu dan hantarkan kepada kami dengan menyertai Virtual Himpunan Saya Anak Malaysia!

Nak tahu caranya? Senang je! Layari je laman web  https://toko.ideaktiv.com/product/virtual-himpunan-saya-anak-malaysia/ , baca syarat kelayakan dan jangan lupa untuk berdaftar di sana ya! Sebarang soalan boleh ajukan di nombor yang tertera di poster.