Biarpun sudah terkenal dan kaya raya, namun personaliti ini cukup prihatin dan seorang anak yang baik. Sering kali memuat naik video bersama bapanya, terserlah sisi anak yang penyayang apabila melayani orang tuanya itu.

Dato’ Seri Aliff Syukri menerusi laman instagramnya semalam berkongsi cebisan kisah ayahnya yang dahulu bekerja sebagai pengawal keselamatan.

Kini, tiba pula giliran Dato Seri Aliff membalas jasa ayahnya itu.

“Saya akan cuba bahagiakan abah saya… dulu dia dah susah untuk saya.. skrg masanya saya balas jasa dia…

“Terpancar wajah penat jerih mencari duit sebagai bekas pengawal keselamatan kilang panasonic sek 15 shah alam selama 22 tahun.. untuk membesarkan saya..

Akui suami kesayangan Datin Seri Shahida lagi, beliau sejak dahulu lagi sudah menanam impian untuk memiliki rumah yang besar.

Malah, impian tersebut dikongsikan dengan ayahnya.

Ternyata impian tersebut sudah tercapai malah beliau juga mampu membelikan rumah dan menyediakan keperluan asas lain kepada bapanya.

“Impian sy dulu dan saya selalu cakap kat abah saya “Abah sy kri nak duduk rumah banglow mcm istana abah waktu tu saya dan abah sy duduk rumah flat sek 20 block 19 tingkat 2.. ni rumah 206 ..

“kalau sy cakap mcm tu kat abah saya abah saya akan cakap .. ko Gila kri.. dpt duduk umah kondo 3 bilik pun mcm mimpi.. sekrag ni sy belikan abah saya rumah terez coner lot dan kereta Honda ecode.

berdiri ditapak kaki sendiri ni lebih bermakna sbb kita rasa betapa susahnya nak berjaya lagi budak tak pandai sekolah mcm saya ….bak kata abah saya..tak sangka anak abah tak pandai sekolah boleh smpai ketahap ini.. hanya Allah shja tahu betapa gembiranya kami…bukan gembira sbb dapat darjat tapi gembira keluar de kepompong kesusahan….keseronokan ini sy kongsikan dgn abah kandung saya Kamarzaman yg bekerja sebagai pengawal keselamatan selama 24tahun.. ….abah dulu selalu dtg melawat dan temankan saya niaga di pasar tani ..walaupun dia x membantu dr segi wang ringgit tapi kasih sayang dia dah cukup buat saya bahgia sbb sia pun susah….dulu bila niaga di pasar saya punya azam yg cukup tinggi nak berjaya….kalau ada RM 10 saya hanya akan belanja RM1…begitulah saya mengajar diri untuk menyimpan duit jauh sekali nak mebazir beli barang berjenama ..dah niaga lama baru nak merasa smua ni sbb tu saya jakun skit😝😝…saya jadi anak lelaki nak abah saya hidup senang dan selesa berbanding dahulu yg hanya duduk rumah flat 2bilik sek 20shah alam block 19 adik beradik 7org sebalah abah ..mak bapak saya bercerai….syukur segalanya berubah ..sekrang saya mampu balas kepenatan abah sy dan belikan kereta honda accord dan rumah teres coner lot (nak belikan banglow dia tak nak) dan kasi duit setiap bulan dan berehat sahaja dirumah..sy tak suka dia dikerja keras mcm dulu2 sampai ketua sbb nak besarkan kami adik beradik…dia dulu sanggup pinjam duit org dan along semata2 nak belikan saya basikal…..sekarang saya hanya nak buat yg terbaik sebagai anak untuk memberi kebahagiaan kepada abah jauh sekali nak menunjuk..sy harap abah dan mak saya tahu aliff syukri bukan budak bodoh sekolah tapi saya ada penyakit deleksia punya semangat yg besar… anton (nama manja saya masa kecik) syg mak abah sampai syurga❤️❤️❤️ sharekan kalau korang suka cerita saya🙏🏻

Posted by Aliff Syukri Terlajak Laris on Wednesday, 27 September 2017

Ramai yang memuji akan sikap prihatin Daton Seri Aliff kepada bapanya.

peggyeltanagawa You are a good son! He must be so proud of your success. Anyone who says Malays are not entrepreneurial will have to look at you, Nursajat, Dato Seri Vida, Niloofer etc to know that they are so wrong! Wish you many more success in the future.

norihanordin Itu yg terbaik Dato👍bahgiakan ibuayah kt yg tiada ganti selgi mrk ada hayat🥰

midahnanyan Alhamdulillah seronok dato masih ada ibu & ayah…dpt membalas budi & menabur bakti kpd mereka…mesti ayah dato sgt bangga & seronok ada anak yg hebat mcm dato.

nextuk.malaysia Alhamdulillah, semoga dato terus murah rezeki. InsyaAllah rezeki xputus2 kalau kita membahagiakan kedua orang tua kita. Tahniah dato sebab tunjukkan contoh y baik.

rose_anas_aziz Seorang abah yg tabah membesarkn ank2. Terbaek dato. Salute dato. Tapi bapa sy dah tiada. Mmg sgt rindukan dia dan terigt bapa sy lihat gmbr dato mcm ni dgn abah dato😭

ctiera22 Alhamdulillah dato @aliffsyukriterlajaklaris seorg anknyg baik dan tahu mblas jsa org tua..

rosenahismail9499 @aliffsyukriterlajaklaris Sebab itu datok di limpahi rezeki. ..kerana sentiasa sayang dn menjaga kebaikkn ibu dn bapa…amin

rosenahismail9499 Alhamdulillah datok …auntie pun ibu tunggal,selalu pesan ank2 pergi cari ayah mereka,bangga dengan datok moga sentiasa jadi anak yang soleh.tiada mereka kita tak akan ada didunia ini.

Sumber: IG aliffsyukriterlajaklaris

 

 

 

 

Tinggalkan Komen