Bagi wanita yang suka soal dekorasi rumah, jangan hairan bila meja solek pun turut dihias untuk nampak istimewa dan menarik.

Salah satu tekniknya adalah dengan melengkapkan meja solek dengan cermin berlampu atau juga dikenali sebagai vanity mirror yang membawa konsep klasik Hollywood.  Kebiasaannya cermin ini digunakan untuk menghiasi studio fotografi dengan tujuan penggambaran atau digunakan oleh jurusolek sebagai prop solekan untuk aksesori ruang.

Bagi yang berminat untuk membuat sendiri vanity mirroe ini bolehlah ikut cara-caranya sebagaimana yang dikongsikan oleh E’zzati. Apa yang menariknya, kos yang digunakan cukup murah!


“Assalamualaikum..saja nak share VANITYMIRROR kos paling bajet..hihihi,nk beli yang siap tak mampu lagi,jadi Diy barang yg sedia ada..nak beli mahal la juga..bukan nk make up sgt pon..suka tengok je..yang ni lampunye x terang sangat,kalau nk terang boleh guna bulb led atau masukkan lampu lebih banyak dalam bola pingpong tu ye..”E’zzati

Bahan-bahan yang diperlukan :

Kotak,wallpaper,fairy lights,bola pingpong

 

Cara Buat :

IKLAN

  1. Gamkan kotak ikut ukuran cermin..dan wallpaperkn kotak tu

 

2. Tebuk lubang guna pensil je,ni contoh je,so x balut dengan wallpaper

 

IKLAN

3. Masukkan lampu dibahagian belakang kotak yg dh di wallpaperkan

 

4. Tebuk bola pingpong dan masukkan ke dalam lampu tu,lepas tu gam..kalau nk lampu lebih terang boleh masukkan lagi bnyak lampu dalam bola tu.

sumber :  E’zzati Zainol