Bagi yang suka makan dessert, sudah tentu sentiasa mencari makanan yang enak untuk dijamah.

Menarik perkongsian ini, sebuah cafe yang menjual dessert Perancis atau French menjadi bualan di kalangan netizen.

Cafe yang terletak di Cherating Pahang ini menjadi salah satu destinasi yang menjadi tumpuan ramai jika bercuti ke sana.

Keenakan dessert daripada Cafe Marion ini membuatkan ramai yang sanggup beratur seawal pagi. Biarpun cafe ini beroperasi pada jam 1 petang, masih ada yang beratur awal untuk menikmati makanan pencuci mulut itu,

Jom kita lihat perkongsian ini. Barangkali boleh singgah ke sini nanti!

Kalau ke Cherating boleh singgah ke Café Marion milik pasangan suami isteri. Isterinya orang Islam Perancis. Pure French Desserts dan Pastries..

Perancis sangat terkenal dengan French Desserts dan Paris pula antara Bandar paling banyak Cafe di dunia Salted Butter Caramel mereka sangat terkenal. Nanti singgah cuba naa. 

Dalam pada itu, meninjau di ruangan komen, para netizen memuji kesedapan makanan yang disediakan di cafe berkenaan. Tambahan pula harganya murah.

Namun ada yang melahirkan rasa terkilan disebabkan masih belum dapat merasa dessert yang dijual ekoran sering habis dijual.

“Kalau nk dtg sini better tggu sebelum kedai bukak.. Beratur panjang oii.. Tp berbaloi sbb sedap..”

“Kami duduk sebelah cherating je, smpai sekarang tak blh nak membeli…org ramai sgt beratur pjg. stp kali lalu pkl 11 dah org beratur pjg….kedai buka pkl 1…mmg tak merasa la lagi.”

“Kul 11pg dah beratur panjang, 1pm bru buka. 1.40pm dah abis.. ramai x dpt beli sbb ramai yg borong.”

“Mmg sedap cafe marion ni.. tp selalu bli kt shell kt kuantan je..xpernah prgi kt cafe kt cherating tu..”

“Pastries yang mahal dijual murah rm 10 je. Kat KL tak dapat. insyaAllah datang sana akan cuba.”

IKLAN

Cafe Marrion di Cherating Pahang.

Marion bersama sama suami.

Pelbagai jenis dessert yang dijual di cafenya.

IKLAN

Harga yang berpatutan

Bagi yang bercadang nak merasai keenakan dessert French ni, boleh ke
1011, Jalan Kampung Cherating Lama, Kampung Cherating. Apa lagi jom ke sana!

Sumber: Azwan Aznan  via Cuti Cuti Low Bajet