Baru-baru ini Dato Seri Aliff Syukri memuat naik satu perkongsian video berkenaan tindakan seorang pramugara yang menyuap makanan kepada seorang lelaki tua.

Tindakan pramugara itu nyata cukup menyentuh hati bukan sahaja Dato Seri bahkan pengikutnya yang menonton video tersebut.

Bagi Dato Seri Aliff sendiri, tindakan itu menyebabkan dia mulai rindu dengan arwah ayahnya.

“teringat kat arwah abah..kan best kalau saya boleh buat mcm tu kat abah saya masa dia hidup?? terima kasih pramugara baik pada pakcik tua .. alfatiha untuk arwah abah saya kamarzaman bin kamaludin.

‘Muliaye kerja ni kalau buat dengan ikhlas ..saya nak kerja macam ni boleh tak??? nampak je glamer… sebenarya saya terlihat tanpa sengaja pakcik tua yang tak berapa sehat terus teringat kat arwah abah… ya allah ikhlasnya pramuga ni layan pakcik ni..

IKLAN

‘Kalau saya ditempat dia tak pasti saya boleh tak buat mcm ni..melainkan mak abah saya sendiri…suapkan makan dan layan mcm macam abah dia sendiri.. saya tak kenal pramugara ni tapi saya harap.. layanan yang sama untuk penerbangan di negara kita..

Pramugara itu seorang yang baik

Selepas tular rakaman video tersebut, ada antara netizen yang berkongsi kisah mengenai pramugara ini. Menurut mereka yang pernah menaiki Royal Brunei Air, perkhidmatan yang disediakan sangat memudahkan dan memuaskan hati penumpang.

IKLAN

Malah hasil daripada makluman kenalan pramugara yang dikenali sebagai Hairi Tahir, menurut mereka pramugara itu sememangnya seorang berpekerti mulia dan suka membantu.

Rata-rata memberi komen terharu dengan layanan tersebut .

rohimahnor Semoga jd cth utk kita semua. Tq dato berkongsi benda baik

serieleena Allah…tserlah keikhlasan pramugara tu suap pakcik tu..mungkin dia membayangkan tu ayah dia..semoga sentiasa diberkati hidupnya..amiinn.. Al-fatihah juga utk abah dato’..

eira_shafira Ya Allah menangis tgk video nie.. teringat dekat Arwah Abah sy.. semoge Arwah Abah sy n Arwah abah dato tenang dan ditempatkan dgn org beriman..Amin. Alfatihah utk mereka yg pergi meninggalkan kita semua.. ?

wrdhnblh_ Aku selalu ingat pesan mak ayah aku , kalau kita nak orang lain baik dengan maka ayah kita , kita kena mulakan dulu buat baik semua orang tua??

eimahkawaii Dari tepi mcm arwah tokwan..meleleh terus air mata..rindu tokwan..alfatihah

diylldylla MashaAllah, layanan penuh mesra. Salute! Allah ya Barr ?

norafzan_nurfarhan Pramugara Dan Pramugara yg boleh dicontohi. Video yg sangat bagus. Mulianya hati mereka ❤️?

rzia_damia Teringat kt arwah atuk n nenek.. Masuk habuk mata???

norazwanidaah Dato ske wat saya sedehhh? tambah2 ksah abh dato.sama lah dato saya pn x der abh dh.13 tahun pemergian abh tersyg tp rase mcm bru jew abh g

Sumber: IG aliffsyukriterlajaklaris