Ibu mana yang tidak sedih apabila anak menerima kecaman dan kutukan dek kerana tersalah langkah. Namun, bak kata pepatah nasi sudah menjadi bubur. Terlajak perahu boleh di undur, terlajak perbuatan buruk padahnya.

Insiden yang menimpa Haneesya Hanee menyebabkan ibunya turut sama terpalit kontroversi.

Akur apabila gelaran Dewi Remaja 2018/2019 yang dimahkotakan kepada anaknya, Haneesya Hanee ditarik balik, si ibu memohon supaya masyarakat tidak lagi mencemuh dan menjaja aib anaknya itu. 

Luahan tersebut dikongsikan oleh ibu Hanee menerusi laman instagramnya.

Meskipun agak kecewa dengan apa yang berlaku, sebagai seorang ibu beliau tetap berada di sisi anaknya dan dalam masa yang sama mengharapkan Hanee menjadikan insiden yang berlaku sebagai satu pengajaran.

“Kepada semua famili, frens dan supporters.. saya sebagai ibu haneesya memohon jutaan kemaafan kerana anak saya gagal dalam kehidupan untuk menjadi ikon.

“Tolong maafkan dia kerana dia anak yang baik.. cuma saya sebagai ibu gagal mendidik anak.. Saya  besarkan dia untuk menjadi sempurna hanya kerana saya tak nak hidup dia musnah seperti saya.

IKLAN

“Dia dah pulangkan gelaran dan tak layak jadi ikon, jadi  tolonglah jangan dijaja lagi aib dia. Beri lah dia peluang untuk perbaiki kesalahan dia.

“Percaya lah dia anak yang baik kawan yang setia.. sanggup berjuang untuk yang teraniaya itu adalah dia dan bukan fake.. cuma lalai seketika..

IKLAN

“Semuanya berpunca dari saya yang gagal mendidik dan menjadi ibu yang baik.. maafkan anak saya.

Rata-rata pengikut di laman instagram itu memberikan kata-kata sokongan dan semangat buat ibu dan anak ini untuk bangkit kembali.

arena_favy_dewi Just say whenever aunty or hanee needs help i’ll help yall yes her doings was wrong but other than drinking she is a great person next to Arena my fav dewi is ovb hanee ppl can kutuk her&etc but mark my words i’ll always be with her ? pass my message to hanee,stay strong aunty&kak hanee ily

reena_abrahim Auntie don’t blame yourself, u are a great mother to hanee..she’s a good girl tp this time dia silap langkah, silap pilih kawan..mudah2an hanee belajar drpd kesilapan & berhati2 dlm berkawan..kawan yg nk melihat dia jatuh ramai, tp kwn yg btol2 setia dan bersusah senang bersama dia mmg susah nak cari. Semoga Allah permudahkan semua urusan..amin

jannahcosmetics.ampang Belajar dari kesilapan…its ok aunty..not to lateee…hopefully everything going well…..love @haneesyahanee ….be strong ok..?..

jeemahjeem1972 Don’t put d blame on u sis..u r a great n awesome mom n she’s a gud gurl too ..no worries everythng wll b fine

lizacun074595 Manusia tak pernah lari dari buat kesilapan.jangan kerana 1 kesilapan org dah judge mcm2..percayalah ada hikmah disebalik semua ni.bertabah dan bersabarlah ye mami n hanee.learn from mistake.niwey hanee masih muda dan pejalanan masih panjang.insya allah rezki di mana2.semoga berjaya.always support both

madampasola Xde manusia x pernah melakukan kesilapan ? adalah lebih baik kesilapan mengajar dan mematang kan kita b strong @teamhaneeofficial n @haneesyahanee ?

intanabdmalek Mengakui kesilapan diri n meminta maaf lebih elok dari terus berdiam diri.. Keep it up.. Semoga Haneesya n family dilimpahi rezeki yg lebih murah lepas ni ❤️

wdec_official This is the best mom. Takde manusia tidak lari dari kesilapan. Yg penting mengaku, minta maaf dan berubah ❤️?

Sumber: IG teamhaneeofficial