Kandungan kolesterol yang tinggi dalam badan boleh mengundang bahaya kepada kesihatan seseorang. Sebab itu kita kena kawal kolesterol dalam badan sejak awal kecil lagi bagi mengelakkan masalah obesiti, sakit jantung, kencing manis dan lain-lain lagi.

Bagi yang mempunyai masalah kolestrol dalam badan, bolehlah cuba petua yang dikongsikan Puan Zeta Azzahra Abd Rahman. Yang ada masalah kolesterol tu bolehlah cuba petua ni.

Tapi jangan pula abaikan pengambilan ubat dengan doktor. Tak semua petua itu sesuai, segalanya bergantung kepada penerimaan tubuh seseorang.


Air Kentut kata si kecik mak aji.
Sila baca sbb resepi di dalam entry ini.

Terima kasih pada semua di MAHN. Viral sekejap dan siap ada perkongsian dr Majalah Mingguan Wanita, di insta dll serta di radio. Tahun baharu ni baru berkesempatan bg tutorial nya.

Resepi utk seminggu atau kdg2 boleh jadi utk 3 ke 4 hari bagi mak aji lah. Mungkin juga boleh jadi utk sebulan (stok sejuk beku ).

Boleh tgk pada gambar tersebut.
Semoga bermanfaat.

Harapnya diamalkan secara konsisten.

Kesannya..berbeza2 mengikut individu rasanya.

Sebab..

Mula2 dulu..kolestrol tak turun mana. Tapi berat badan mak aji turun. Lama kemudian dia stagnant..itu je, tak turun2 beratnya. Tp tetap minum. Kemudian baru lah dtg berita gembira.

Time turun kpd 3.3 tu baharu lh mak aji berani share dgn semua.
Skrg mak aji jumpa doktor utk review kolestrol setiap 6 bulan sekali. Mak aji mmg tiada kencing manis dan darah tinggi. Jd mak aji tidak pasti adakah ini sesuai sbg remedy atau usaha mengurangkan bacaan diabetes atau menurunkan tekanan darah tinggi ye. Sbb ramai yg tanya.

Mak aji sarankan diambil/minum/amalkan sekurang2nya dua gelas sehari.
1 gelas pagi sebelum sarapan atau jika rasa tidak boleh, selepas sarapan.
1 gelas lagi sebelum dinner, atau mgkn selepas dinner. Jgn minum sebelum nk masuk tidur, takut nanti perut tak selesa kan?

Minum ikut kemampuan badan sendiri ye.
Jgn sampai memudaratkan diri.
Kalau dah biasa mcm mak aji, sehari mmg boleh habis 2L.

Yg sudah sedia ada makan ubat kolestrol yang diberi doktor, sebaiknya tanya doktor. Ubat wajib makan.

Mak aji hanya kongsi remedy utk normalkan atau setidak2nya menurunkan bacaaan kolestrol.

Mak aji mmg doktor nak ON kan ubat kolestrol pada masa tu. Cuma mak aji bincang dan bgtau doktor mak aji nk cuba secara natural/alami dan berusaha jaga makan dan exercise.

(Siapa yg pernah baca post terdahulu mak aji tentu dah tahu)

RESEPI : ada pada setiap gambar supaya lebih faham

IKLAN

Air 6L (4 x 1.5L botol air)
Lemon 3 biji sahaja (anggaran berat 600g ke 700g)
Halia 3 ke 4 ketul ( anggaran berat 600g ke 700g)
Nenas separuh (buah besar) kalau buah kecil, guna sebiji.
*******************************************

 

IKLAN

 

Mak aji sediakan 6L utk 3 ke 7 hari. Bykkan minum air kosong juga ye. Mak aji ni pagi2 minum je nescafe ais. Tp sblm sarapan, mak aji minum dulu segelas.

Mak aji cikgu. Kurang exercise mcm zumba tu,atau jogging. Mak aji cuma naik turun tangga di sekolah shj dan jalan2 dlm mall.