Membesarkan anak sendirian tanpa suami di sisi bukan satu yang mudah. Namun Datin Ziela Jalil atau nama sebenarnya Norzilah Abdul Jalil, terpaksa melakukannya sendiri selepas kematian suaminya, Allahyarham Tan Sri Megat Junid Megat Ayub meninggal dunia pada tahu 2008.

Namun, ibu ini cukup tabah dan berkat usaha gigih dan tidak kenal erti putus asa, kini anak-anaknya Puteri Julia Nabilah dan Megat Jufri Nasrullah sudah berjaya dan puteri sulungnya itu sudah pun selamat bergelar isteri orang.

Sejuk perut Datuk Ziela Jalil mengandungkan puteri sulungnya, apabila kini sudah bergelar doktor. Lebih membanggakan, Dr Julia juga berjaya khatam al-Quran sebanyak 3 kali ketika berumur 12 tahun. Lebih istimewa lagi, puteri kesayangan Datuk Ziela Jalil ini menyempurnakan bacaan al-Quran di Masjidil Haram, Kota Mekah.

Kisah tersebut dikongsikan oleh zielajalil menerusi laman facebooknya beberapa hari lepas. Sebak dan terharu bila Datuk Ziela Jalil berkongsi kisah sewaktu mengadakan majlis khatam al-Quran secara besar-besaran.

Ketika itulah arwah suaminya menegur kenapa dibuat majlis besar-besaran seolah-olah dia (arwah) tidak berpeluang nak melihat anaknya kahwin. Rupa-rupanya kata-kata itu menjadi kenyataan.

Bagi Datuk Ziela, biarpun arwah suami tidak sempat melihat anaknya berada berkahwin, namun dia bersyukur kerana arwah meliaht anaknya itu berada di pelamin ketika majlis khatam al-Quran.

Kerana itu, Datuk Ziela mengabadikan video khatam al-Quran di dalam majlis perkahwinan anaknya. Untuk merasai akan hadirnya suami di dalam majlis tersebut. Allahu… sebaknya bila baca.


Video ketika @juliamjunid berumur 12 thn, ketika ini anak mama dah 3 kali habis baca Quran, dah ulang 3 kali baca baru lah mama bawa waktu Umrah Ya baca khatam Quran di dlm Masjidil Haram, dan kita kerumah keluarga Abg Z, Ya baca lagi dirumah Abg Zack di Mekah di depan mak Abg Zack, seorang Hafazan..

Sekembalinya kita ke Kuala Lumpur baru lah mama buat majlis dirumah… Abah kata “apa lah mama buat besar2, macam lah nanti abah tak dapat tenguk Ya kahwin” bila abah tenguk pelamin utk khatam tu??? #2004 mama kata sebab Ya dah 3 kali habis baca quran dan kita tak pernah buat apa2…

Nasib baik juga mama buat macam tu, sekurang kurangnya dapat abah tenguk Ya diatas pelamin?…. mama abadi kan dlm video khatam sempena majlis perkahwinan Ya agar kita dapat rasakan yg Abah turut ada bersama kita meraikan nya …

IKLAN

Semoga Allahyarham Abah berbahagia didlm Syurga Firdaus Allah, Allahummagh firlahu warhamhu wa’afihi wa’fu’anhu…julia menitiskan air mata selesai khatam, terkenangkan Abahnya.

 

Video ketika @juliamjunid berumur 12 thn, ketika ini anak mama dah 3 kali habis baca Quran, dah ulang 3 kali baca baru lah mama bawa waktu Umrah Ya baca khatam Quran di dlm Masjidil Haram, dan kita kerumah keluarga Abg Z, Ya baca lagi dirumah Abg Zack di Mekah di depan mak Abg Zack, seorang Hafazan…sekembalinya kita ke Kuala Lumpur baru lah mama buat majlis dirumah… Abah kata “apa lah mama buat besar2, macam lah nanti abah tak dapat tenguk Ya kahwin” bila abah tenguk pelamin utk khatam tu??? #2004 mama kata sebab Ya dah 3 kali habis baca quran dan kita tak pernah buat apa2… nasib baik juga mama buat macam tu, sekurang kurangnya dapat abah tenguk Ya diatas pelamin?…. mama abadi kan dlm video khatam sempena majlis perkahwinan Ya agar kita dapat rasakan yg Abah turut ada bersama kita meraikan nya ….semoga Allahyarham Abah berbahagia didlm Syurga Firdaus Allah, Allahummagh firlahu warhamhu wa'afihi wa'fu'anhu…julia menitiskan air mata selesai khatam, terkenangkan Abahnya?…..#dziyaputeringonit?….. #29June2018…… #15Syawal1439H #majliskhatamalquran ………. ?Asmaul Husna by Ustazah @sharifahkhasif_official ♥️?Tq Ustazah…. ?Decor by @razakflora @razak_luxe_decor ….. ?wedding planner by @khalidzainab ……, ?? by @avicennastudio ….., ?? by @qippyphotography …… … ?Makeup by @aidaglam2 …… (swipe ?? left 2) #anakkuyangsolehah #sempenamajlisperkahwinanjuliadanfaqhran??? “Baaarokalloohu Laka Wa Baaroka 'Alaika Wa Jama'a Bainakumaa Fiii Khoirin.” “Mudah-mudahan Allah memberkahi engkau dalam segala hal (yang baik) dan mempersatukan kamu berdua dalam kebaikan .”….. Saya kongsi kan dgn my dear followers video yg ditayangkan sewaktu majlis reception anak saya, agar kalian juga dapat berkongsi bersama dgn saya♥️? #dziyaputeringonit

A post shared by zielajalil (@zielajalil) on

IKLAN

Baaarokalloohu Laka Wa Baaroka ‘Alaika Wa Jama’a Bainakumaa Fiii Khoirin.” “Mudah-mudahan Allah memberkahi engkau dalam segala hal (yang baik) dan mempersatukan kamu berdua dalam kebaikan .”…..

Saya kongsi kan dgn my dear followers video yg ditayangkan sewaktu majlis reception anak saya, agar kalian juga dapat berkongsi bersama dgn saya♥️?

♥️♥️♥️Abang, our little round boy has now turned into a man. He managed to perform the responsibility that you left him well… Im sure you must be proud looking from where you are… semoga Syurga Firdaus lah tempatmu Allahyarham Suami Ku, Megat Junid Megat Ayob♥️♥️♥️ #dziyaputeringonit? #1718 #1stjuly2018 #17Syawal1439H #majlisakadnikah … #dziyaputeringonit ………. ?Dress by ??@nuritaharith….. ?Decor by @razakflora @ razak_luxe_decor … ?wedding planner by @khalidzainab …. ?? by @lhmediatv …. ?? by @qippyphotography … ?Hijab Styling by @didiyanaehsan #drapedbydidi … ?Makeup by @saidatulnisaaminuddin… ?Henna by @sheemahenna…. ?#anak2ygsolehdansolehah @jufrimj @juliamjunid @dziyafaqhran ?MC by @fedtriyahya… #cherryblossom? Semoga Ikatan mereka ini sentiasa menjadi keluarga yg Sakinah,Mawaddah dan Warahmah,Aamiin….???

A post shared by zielajalil (@zielajalil) on