Kehilangan insan tercinta pasti merupakan saat sukar untuk kita hadapi. Jika buat suami, kehilangan isteri disaat anak anak yang masih kecil sungguh mencabar.

Struggle is real! Sebagaimana yang diluahkan oleh saudara Khairul Abdullah yang menyambut Ramadan tahun ke 3 tanpa isteri disisi.

Mengimbau saat mengejarkan solat terawih dengan anak-anak yang masih kecil sudah tentu ada cabarannya.

Beliau juga meluahkan rasa rindu akan arwah isteriya yang dahulu menyediakan juadah sahur dan berbuka.

Kini sejak pemergian isteri tersayang, beliau tidak berselera menjamah hidangan, cukup sekadar sahur bersama kurma.

Perkongsian ini yang mendapat tanda emoji simpati sebanyak 17K dan 1.8K share telah menarik perhatian warganet.

TAHUN KE TIGA URUSKAN SENDIRI ANAK-ANAK

Angkat takbir terawih tadi air mata berjurai. Entahlah.

Ini tahun ke-3 dah bersendirian dengan anak-anak. Tahun pertama waktu arwah pergi, memang struggle lah nak terawih ni. Baby waktu tu baru 7 bulan. Kejap-kejap merengek. Abang-abang dia pun baru 2 dan 4 tahun.

IKLAN

Tahun ke-2 macam lega sikit, tapi masih banyak gangguan lagi. Cuma tahun ke 3 ni dah ada makmum 3 orang kat belakang.
Tapi sempat 2 rakaat jer pun, 2 orang dah bertebaran serata alam. Tinggal sorang jer sampai rakaat ke 5 lepas tu dia pun hanyut bertebaran bersama abang dan adik dia.
Tinggallah aku seorang diri buat sampai habis.

RINDU ARWAH ISTERI

IKLAN

Tiga tahun sambut ramadan dan syawal tanpa orang yang kau sayang ni memang syahdu habis. Sentiasa terbayang sosok dia yang sibuk uruskan sahur dan berbuka. Sahur sentiasa makan best.

Sejak dia takde aku sahur kurma jer. Turun dapur, walau ada nasik atau apa sahaja makanan lain memang aku tak lalu nak makan. Sunyi wehh duduk sorang kat dapur tu. So aku cepat-cepat jer minum dan makan sikit dan terus naik ke bilik.
Kau yang masih ada pasangan tu, nikmatilah Ramadan ini dengan sebaiknya. Seronok dapat solat bersama, berbuka dan bersahur bersama. Dan salinglah bantu membantu yer. Nanti bila seorang dah tak ada, taklah kau rasa terkilan sangat.
Begitulah.

Aku nak paksa anak-anak bangun sahur pagi nanti. Tak taulah berjaya ke tidak. Aku cubalah. Anyway, Ramadan Kareem dan Selamat Berpuasa buat semua rakan-rakan di FB, semoga segala amalan kita diterima olehNya.

Meninjau di ruangan komen, rata-rata memberikan kata-kata semangat dan simpati apa yang berlaku. Malah ada juga yang mendoakan beliau mendapat pasangan hidup baru untuk melengkapi hidup keluarganya.

Sumber: Khairul Abdullah