Apabila kita berkahwin, pasti segala kekurangan dan baik buruk pasangan harus diterima dengan hati terbuka. Disebalik kekurangan tersebut, pasti ada kelebihan yang kita tak sedari kan.

Sebagai contohnya, pelakon dan juga usahawan, Diana Rafar bertuah kerana dikurniakan suami yang pembersih orangnya.

Biarpun pada awal perkahwinan mereka, apa jua yang dilakukan Diana serba tak kena, namun sikap ringan tulang Zamarul Hisham membantu pasangan ini untuk melayari alam rumah tangga dengan aman tanpa masalah.

Ini dikongsikan oleh Diana yang mengakui sifat pembersih suaminya itu kini sudah menurun kepada anak lelaki mereka.

“Dulu baru2 kawin dengan @zamarulhisham93 susah nya lah nak sesuai kan diri .. rasa apa kita buat semua serba tak kena , gosok baju dia kata tak licin.. basuh pinggan tak kilat, susun barang tak cantik… habuk rumah tak boleh ada tapi alhamdullilah lama2 dia buat semua sendiri dah tak kacau Diana syukurlah asalkan dia rajin mengemas.

 

 

“Ingatkan semua tu dah berlalu dah tak rasa perasaan tu lagi, rupanya turun ke anak bujang ku @kashfihaiqal_ Allah hu! Takut mama. Nak keluar rumah 3x tukar baju, sikat rambut dia kata salah, pinggan dia setitik kotor pun tak boleh ada, sudu nk kena kilat mashaallah.

“Baru mama nak rasa okay dari perangai papa dulu rupanya turun ke anak. Apa pun mama bersyukur Allah kurniakan mama anak yang pembersih, dan banyak ajar mama erti kesabaran , walaupun kadang menguji iman mama.

IKLAN

 

 

 

IKLAN

Dalam pada itu, Dia berharap anak perempuannya, kayla tak ikut perangai papanya juga. Begitu pun dia enggan mengeluh sebaliknya menerima anugerah tersebut.

“Mama pegang 1 prinsip anak itu tetamu Allah , jangan mengeluh jaga lah amanah Allah itu dengan kasih sayang dan baik… mama luv kash forever sayang … moga jadi anak yang soleh dunia akhirat sayangku….❤️ #sabarituindah

View this post on Instagram

Dulu baru2 kawin dgn @zamarulhisham93 susah nya lah nak sesuai kan diri .. rasa apa kita buat semua serba tak kena , gosok baju dia kata tak licin.. basuh pinggan tak kilat, susun barang tak cantik… habuk rumah tak boleh ada tp alhamdullilah lama2 dia buat semua sendiri dah tak kacau diana syukurlah asalkan dia rajin mengemas… ingatkan semua tu dah berlalu dah tak rasa perasaan tu lagi, rupanya turun ke anak bujang ku @kashfihaiqal_ Allah hu! Takut mama ? Nak keluar rumah 3x tukar baju, sikat rambut dia kata salah, pinggan dia setitik kotor pun tak boleh ada, sudu nk kena kilat mashaallah… baru mama nak rasa okay dari perangai papa dulu rupanya turun ke anak? apa pun mama bersyukur Allah kurniakan mama anak yg pembersih, dan byk ajar mama erti kesabaran , walaupun kadang menguji iman mama?… harap kayla tak ikut perangai papa??? mama pegang 1 prinsip anak itu tetamu Allah , jgn mengeluh jaga lah amanah Allah itu dgn kasih sayang dan baik… mama luv kash forever syg … moga jadi anak yg soleh dunia akhirat sayangku….❤️ #sabarituindah

A post shared by Diana Rafar (@dianarafar) on

Rata-rata pengikut Diana berkongsi kisah tak kurang yang memuji isteri kesayangan Zamarul ini kerana beruntung memiliki suami dan anak pembersih orangnya.

aana_raish Untung dpt somi & ank laki rajin pbersih ?? sy rela dok dgn org yg pbersih dr pgotor.

shuhaida2156 Bagus mcm tu @dianarafar kita didik anak jd pembersih. Sama mcm anak bujang sy pembersih bj kotor sikit x bole..pinggan mangkuk kena bersih.. Haish.. Mayb ikut me.. Adik nya msh kecil pun dia marah sbb basah dgn air liur.. Dia dlu ms baby xde kuar air liur mcm adiknya.. Hurmmm… Nasib la adik nya… Slalu kena marah dgn abang.

mommy_jelyta lelaki bila dia tahu dia cerewet..dia tkkn susahkan pasangannya.. dia buat sndiri dan insha allah sbgai pasangan kita akn bljr perlahan lahan sifat cerewet itu..dan..kita pula akn jd lebih cerewet dr nya????maka dia kena bertabahlah jika dia pulak dileter nya.. apapun..alhamdulilah..☺️☺️☺️

suridihatienanuar alhamdulillah…tahniah berkat dari KESABARAN…bkn senang nak menjiwai sabar ni,,akhir ye nikmat terase…

ezaatiey Mcm ank kwn klo g skol susun slipar pn kena ukur bg sama, mlm2 bgun betulkan cadar bg tegang, jwb exam smpai hbs masa sbb padam bkali2 nk bg kemas elok?OHD signs

mamazuras @dianarafar ye iklas ma cakap memang cukup sempurna suka ma tengok nya semoga perjalanan hidup nya di permudah kan oleh Allah swt berjaya menjadi anak yang soleh di dunia dan ahirad Aamiin ..kirim peluk cium ma pada nya

syuryaniesaid ???Biasa la tu akk .. Dalam ramai² ank mesti ada sorg turun ayah & sorg turun macam ibuNya @dianarafar semoga family akk sentiasa di dalam golongan org² yg soleh & solehah ..

zaybeautys ahahahaha kuah tumpah ke nasi juga akhir ye

noramanja03 Bukan senang nk cari org yg pembersih dn rajin berkemas @dianarafar Syukur Alhamdulillah rezki dr Allah tu.. Btw u look great! Pujian yg ikhlas dr sy?keep it up!

suh4ily Tak sangka pakcik @zamarulhisham93 gitu peelnyaa… tapi ape pun korang memang sweetttt

azleena.jomali diana..i feel you!!! kita ada suami ocd yg sejibik sama..makan masa nak hadam perangai dia org…kalau tak sabar mmg hurmm…sabar jer la

lindasaffiya @dianarafar anak saya pun sama nmpk pinggan kotor sikit pun xnk guna suruh basuh sampi ilang kotor tu

cherynms Oh yeke tgk suami Diana mcm sempoi je gayanya walau kemas…. Rupanya pembersih n n rajin mengemas ya… Huhuhu… Oklah tu klu suami cerewet tp nak buat n kemas sendiri hehehe

fatinilani Samaaaaa dgn anak sy. cerewet yg amat. Semua nak perfect. Seluar kene fit. Baju takleh besar2. Kene sentiasa wangi. Jam kene pakai all the time. Aduhhh pening mak.

Sumber: IG dianarafar