Perasan tak ada orang nak beli sebiji rumah pun susah tapi ada pula sebahagiannya dengan mudah boleh membeli tiga empat biji rumah dalam satu-satu masa. Jadi apa rahsianya boleh semudah itu dan mampukah sebenarnya?

Untuk itu, ayuh kita fahami cara dan teknik yang dipraktikkan oleh Ija Syariza di akaun fbnya.


DAPAT RUMAH FREE

Panas je hati orang baca kan.. Jangan marah-marah nanti cepat tua…

Saya beli rumah mengunakan OPM (Other people money aka bank). Mana nak cekau duit banyak-banyak. Bukan anak orang kaya. Sekolah pun tak tinggi. ALLAH dah takdirkan perjalanan hidup banyak ranjau dan duri. Redha je lah.

Saya refinance rumah yang saya duduk. Cashback/cashout. RM260K. Komitmen baru RM2,800.00

RM260,000
Saya beli 3 buah rumah

91,000
Sewa – 1,150.00

 

112,000
Sewa – 1,000.00

IKLAN

 

55,000
Sewa – 650.00

IKLAN

Jumlah RM258k (legal fees gunalah saving

Pendapatan sewa sebulan RM2,800.00

Saya dapat 4 buah rumah termasuk rumah yang saya duduk sendiri. Saya punya rumah orang lain tolong bayarkan. Janganlah panas. Saya kongsi cerita pelaburan hartanah. Biar ada kesedaran beli rumah. Beli kereta mewah tapi duduk rumah sewa. Amboi.. amboi..

Ini sekadar contoh. Pelaburan saya panjang lagi ceritanya dan panjang jalan kira-kiranya.

Moga dapat idea.

Tips 
1. Cari lokasi yang tidak hot. Tapi ada demand sewa.
2. Beli rumah dibawah harga pasaran (30% bmv)
3. Jika plan tak berjaya. Jual rumah ikut market value. Bayar semula hutang. Jangan beli kereta untuk kegunaan diri sendiri. Jerat leher namanya tu.