Badan naik mendadak lepas raya pastinya buat kita rasa tak selesa. Seluar makin ketat malah baju kerja pun semakin susah untuk disarungkan. Masalah besar ni.

Apa kata anda cepat-cepat amalkan jus buah-buahan ini dan kawal berat sebaiknya. Jus Kurus daripada buah ini pastinya menjadi penyelamat kepada mereka yang kurang geram rasa yang pahit dan kurang enak.

Jus daripada buah-buahan yang dihasilkan oleh saudari Mar Ziana di facebooknya ini memang superb! Dah la baik untuk menguruskan badan, sedap pulak tu. Jom kita ikuti langkah yang dikongsikannya.

Hari tu Mar ada share Air Kurus Viral tapi ramai yang susah nak telan air serai, kayu manis dan sebagainya padahal sedap je minum. Mungkin citarasa kita tak sama kan. Resepi ni best minum time sejuk.

So musim panas ni syok jugak la kalau layan. So Mar cuba buat semalam. Hari ni hari kedua cuba minum. Dia punya detox tu…syok ooo.

Simple je bahan dia tapi guna kos mahal sikit untuk beli buah.

Bahan-bahan:
1 biji epal hijau
1 biji sunkist
1 lobak merah
1 inci halia
1 cawan air sejuk
1 sudu madu -kalau nak tambah masa minum.( mar tak tambah sebab manis sunkist tu pun dah sedap ja minum)

Caranya:
1. Masukkan semua bahan kecuali madu dan blender sampai halus.

IKLAN

2. Tak payah tapis, minum guna sudu, minum hempas buah tu barulah kenyang lama sikit. Lagipun banyak khasiat buah pada hampasnya. Rugi la kalau tapis.

IKLAN

3. Minum 1 cawan setiap hari, baki simpan dalam peti sejuk.

4. Sebaiknya minum masa perut kosong, sebelum sarapan atau sebelum makan tengahari.

Selamat mencuba.

Sumber: Mar Ziana