Isteri tu sumber rezeki suami. Jika baik layanan pada isteri, murah lah rezeki suami. Dengan membahagiakan mereka, rezeki akan terus mengejar suami. Oleh itu, jika isteri minta sesuatu jangan terus kata, tidak mampu atau tidak boleh, tetapi usahakan untuk mendapatkan. Bagaimanapun jangan berjanji takut nanti akan dituntut pula sehingga jadi perselisihan faham.

Isteri pula sudah tentu tidak akan meminta diluar kemampuan suami. Jadi, suami jangan kedekut untuk membahagiakan isteri. Penuhi permintaan jika ia tidak membebankan walaupun ia mengambil masa yang agak lama. Begitulah yang dinyatakan oleh saudara, Firdaus Shakirin mengenai sikap suami yang seharusnya memberi layanan yang baik termasuk memenuhi permintaan isteri.

IKUTI PERKONGSIAN INI.

Gambar hiasan

Bila isteri minta sesuatu, jangan kata “TAK BOLEH” lagi…Usaha dulu, tapi JANGAN JANJI.

Sebab bila berjanji, dia akan berharap…bila dia berharap, klu dia  tak dpt, dia akan kecewa.

“Hari tu abg kata nak beli…dah 3 bulan ni, tak beli-beli lagi pun.”

Kita pulak nak marah bila dgr dia cakap macam ni…

TUNAIKAN PERMINTAAN ISTERI

Sentiasa tanam nawaitu utk cuba tunaikan permintaan isteri sbb apa yg dia minta tu bukanlah sesuatu yg mustahil utk kita tunaikan…ianya juga mengikut kemampuan kita…jarang2 sekali mereka nak minta sesuatu diluar kemampuan pasangan mereka…

Mereka pun masih waras dan boleh berfikir dengan baik…Takkanlah mereka nak membebankan dan menyusahkan pasangan mereka.

“Nanti abg akan usahakan…bulan depan kita beli…tunggu bonus ujung tahun, baru abang belikan…”

IKLAN

Bila kita cuba penuhi permintaan isteri, insyaAllah Allah s.w.t akan buka pintu rezeki kita sebagai suami dan mudahkan urusan kita…niat kita baik…boleh jadi apa yang isteri mintak tu, adalah sesuatu yang boleh memudahkan urusan dia…

Bila kita mudahkan urusan isteri, Allah s.w.t akan mudahkan urusan kita.

Simple ja formula yg Allah dah bagi kat hamba-hambaNya…mudahkan urusan org, Dia mudahkan urusan kita, bwk org kluar drpd kesulitan, Dia akan bwk kita kluar dr kesulitan…

Buat baik dibalas baik…

IKLAN

Buang batu atau kayu yg menghalang atau memudaratkan org lain pun pahalanya besar apatah lagi menunaikan permintaan mereka yg berada dibawah tanggungan kita…

Sebaik2 sedekah kan pd ahli keluarga kita sendiri…? Maka anggap setiap pemberian kita kpd ahli keluarga kita tu sebagai satu bentuk sedekah…

Sedekah ini adalah antara 3 amalan yg tidak akan terputus pahalanya walaupun kita dah MENINGGAL DUNIA…

Jgn berkata TIDAK lagi pada sesuatu yg diminta isteri, tapi usahakanlah dahulu walaupun kena menyimpan setiap bulan…

InsyaAllah, mesti Allah akan bagi jalan utk kita tunaikan.

Sumber: Firdaus Shakirin