Perpisahan ibu bapa bukan penghalang untuk anak-anak berjaya seperti orang lain. Malah, hubungan baik biarpun masing-masing sudah memiliki keluarga sendiri membuatkan mereka dikagumi. Mungkin itulah yang menyebabkan anak-anak mereka terdidik dengan sempurna dan akhirnya berjaya seorang demi seorang.

Jika sebelum ini si abang mengharumkan nama keluarga apabila berjaya bergelar Al-Hafiz dan menamatkan  pengajian di Mekke Kuran Kursu, Isparta, Turki, kini giliran si adik pula berjaya menamatkan pengajian Hafazan dan diraikan dalam satu Majlis Konvokesyen Al-Quran, Hadith & Turath As-Sofa Ke-6.

Lebih manis lagi, majilis tamat hafazan itu berlangsung sempena dengan bulan kelahiran Maulidur Rasul. Norman Hakim berkongsi cerita mengenai majlis tersebut di laman instagramnya.

Ayah mana yang tak bangga kan dengan pencapaian tersebut,  suami kepada Memey Suhaiza itu sangat bersyukur dan gembira atas pencapaian anak gadisnya itu.

Alhamdulillah syukur Ustazah bagitau Dania adalah pelajar wanita pertama yang dapat hafal 160 bait itu dalam masa 4 hari.Allahu alhamdulillah syukur terima kasih sekali lagi Ya Allah Maha Pengasih & Pemberi segala nikmat & rahmat

IKLAN

Terima kasih Ya Allah kerana memilih & memberi peluang kepada anak2 kami dalam memperjuangkan kitab2 suciMu,”luahan hati Norman di kapsyennya semalam. 

IKLAN

View this post on Instagram

Majlis Konvokesyen Al-Quran,Hadith & Turath As-Sofa 2018 . . Alhamdulillah hilang dah nerves yeayyy!!!Hahhaha papa dia yg over?Hari ni emosi saya mcm2 ada..syukur,gembira,nerves & hiba . . But honestly yup,more to 'hiba'..why?Sbb setiap kali nama Rasulullah s.a.w disebut hari ni,setiap kali tu la laju je air mata.Sounds might be over or too much for others but tu la hakikatnya.Saya rindu sangat kat Baginda,tak tahu nak cakap mcmana.Baginda idola Agung pujaan hati saya yang mempunyai 1.8 billion pengikut seluruh dunia hari ni walau Baginda tak pernah ada Facebook ke,Instagram ke,Twitter ke… . . Lagi satu hari ni jugak,anak saya @marissadania_ @marissadaniaaaaa_ Allah s.w.t pilih untuk antara yg menghafal Qasidah Burdah iaitu puisi Agung karya Al-Busiri yang menceritakan ttg betapa sayangnya Rasulullah s.a.w kpd kita semua . . Jom guys hari ni sama2 kita spend time utk lepaskan rindu ni sepuas2nya pada Rasulullah s.a.w,sama2 hadiahkan Al-Fatihah buat Baginda semoga kita sentiasa didalam doa & ingatan Baginda utk sama2 mendapat syafaat Baginda diakhirat tak lama lagi??

A post shared by Khalifah Allah (@normanhakim_786) on

Turut hadir memberi sokongan adalah Abby Abadi dan juga suaminya. Rata-rata netizen mengucapkan tahniah dan sangat kagum dengan cara Norman dan Abby membesarkan anak-anak mereka walaupun bukan lagi bergelar suami isteri.

noli.azib Tahniah buat Marrisa dan anak2 Assofa yg menerima anugerah pada hari ini semoga menjadi anak2 yg soleh dan solehah didunia akhirat dan berbakti kepada kedua orang tua …semoga Al Quran sentiasa di dalam hati mereka…
Aamin ya rabb…

mashitah80 Alhamdulillah.. Tahniah buat @marissadania_@normanhakim_786 dan @abby_abadi112 .. Anda semua hebat… Menjadi contoh buat yang lain2

bayu_angin_pagi Bangga nya ibu dan bapa..inilah anak yg akan dibanggakan dunia dan akhirat. Smoga anak sya pun bgini..

junskitchen73 Alhamdulillah…tahniah ayahbonda nya dan marissa yang cantik…lagi bijaksana.

pierahimcantik Alhamdulillah..bertuah Norman hakim Dan Abby ada anak Hafiz Dan hafizah.doakan anakanda saya Abdul Hakim juga berjaya Hafiz Alquran

iamqieynah_azmi SubhanaAllah…kerdilnya rasa diri bla tgk ank² abg @normanhakim_786…Tahniah bt abg @normanhakim_786 sekeluarga…smg keluarga abg @normanhakim_786menjadi aspirasi kpd ibu bapa diluar sana utk jadikan Al-Quran medium utama dalam sesebuah keluarga…InshaaAllah…Aamiin…

Sumber: IG normanhakim_786