Limau kasturi ni memang sedap di buat minuman. Selain itu juga digunakan sebagai bahan masakan.

Namun agak-agak ada tak yang tanam pokok limau kasturi tapi tak menjadi! Tentu frust kan.

Selain membeli buah ni di pasar, ada juga dikalangan kita suka berkebun. Namun masalahnya, rosakd dan tidak subur.

Nak tahu rahsia pastikan pokok limau kasturi lebat, jom ikuti perkongsian ini.

Tip berbuah lebat sepanjang tahun

Tak rugi tanam limau kasturi. Berbuah sepanjang tahun. Lebat hingga menunduk batang. Dah macam padi pun ye. Makin berisi makin menunduk
Banyak dah petik buat makan, basuh ikan, gugur overipe pun ade. Ni dia keluar bunga baru pula. Alhamdulilllah syukur.

Cara penyediaan:
Oleh sebab ramai tanya pasal baja yakult ni saya share ye.

Baja Yakult

Senang je. Sebotol yakult+2 bj telur. Peram seminggu. Air:b.yakult , 5: 1 lebih kurang. Sembur awl pagi @lewt ptg.Bole google cara buat detail.

Cara saya jaga pokok ikut sempat. Kadang baja sebulan sekali, siram air beras@air basihan ikan. Sembur baja yakult. Tu je . Yang lain berserah pada Allah rezekikan. Ulat mkn daun, kelopak bunga saya anggap sedekah tuk depa.

Lagi satu cuka kayu. Boleh campur sembur sekali pakej dgn baja yakult.
Kawan2 y dah cuba lepas ni kalau berkesan, lepas ni boleh share ye. Sama2 kita kongsi ilmu bermanfaat,

Sumber: Muspirah Samat

IKLAN

*Nak macam-macam info? Klik channel Telegram KELUARGA  atau join keluargagader club

MedicKeluarga: Dialisis, Peluang Kedua Pesakit Ginjal. Pakar Buah Pinggang Ni ada jawapannya.

MedicKeluarga: Mandi malam ketika hamil. Ada pendapat kata nanti bengkak kaki. Pakar ini jelaskan lebih lanjut. 

IKLAN

MedicKeluarga: Betul ker ni, makan atau minum pati ikan haruan mampu sembuhkan luka operation dengan cepat? Pakar ini jelaskan lebih lanjut. 

Bintang Kecil: Tengok gigi macam bersih je kan, tapi sebenarnya bila kita tak bersihkan dengan betul semakin lama buat gigi kita jadi berkarat. So teknik berus gigi kenalah betul.

Follow dan subscribe Youtube Channel @BintangKecilMy#BintangKecilMy #BintangKecil #KitakanJuara