Bila isteri sakit atau demam, suami kena ambil peduli. Jangan biarkan isteri buat kerja rumah macam biasa. Ketika ini mereka ini perlu rehat. Isteri ni bukannya robot atau saka, tetapi adalah manusia yang selamanya sihat.
Jadi, apabila isteri sakit, suami perlu berperhatian kepada isteri seperti menjaga anak atau ambil cuti untuk menjaganya. Sementara isteri ada disisi buatlah terbaik untuknya. Pasangan kita hanya pinjama semata!

Ikuti perkongsian Firdaus Shakirin mengenai hal ini. Moga En Suami menghargai penat lelah isteri menguruskan rumahtangga.

_________________________________________________________________

Isteri takkan selamanya sihat…

Ada masanya, dia akan sakit, akan demam, dan ketika itu, dengan keadaannya yang macam tu, adakah kita masih mengharapkan dia melakukan tugas-tugas seorang isteri?

“Ayang, bangun-bangun, tolong sidai baju jap…ayang, dah rasa sihat sikit? Tolong lipat baju jap…ayang, ababg lapar, boleh tolong masak tak?…ayang, tengok anak-anak tu, ayang itu, ayang ini…”

Tapi dia tak sihat kan, dia sakit kan…kenapa masih nak mengharapkan dia buat kerja-kerja tu lagi?

Sebab tu kadang-kadang apa yang kita boleh lihat, isteri ni, dia tengah demam ke, dia tengah sakit kepala ke, dia lemah satu badan ke, dia tengah berpantang ke, dia masih berbakti untuk suaminya, masih lagi buat kerja-kerja rumah, masih lagi jaga anak-anak, buat keje yang selalu dia buat

IKLAN

Sebab kalau bukan dia yang buat semua tu, nak harap siapa lagi yg buat? Digagahkan jugak diri utk buat walaupun tak larat sangat-sangat dikuatkan jugak diri tu…sedih kalau dah sampai tahap macam ni…dah terlebih berkorban jika dia dah tak lagi mementingkan keadaan dirinya

 

AMBIL CUTI URUSKAN RUMAHTANGGA BILA ISTERI SAKIT

IKLAN

Bila disuarakan , “abg boleh teman ayang kat umh tak, jangan  pergi kerje”…kita balas ”awak jangan manja sangat, jangan ikut sangat sakit tu, jangan mengada-ngaga.”

Ambillah cuti, jagalah isteri dirumah. Jagalah anak-anak untuk dia. Buatlah kerja-kerja rumah untuk dia. Bungkuskan makanan untuk dia makan. Bagi dia berehat, jangan bagi dia buat apa-apa, dia perlukan “cuti” daripada semua pekerjaan yang dia selalu buat. Dia manusia, bukan robot, bukan saka, dia juga tak akan selamanya sihat untuk kita.

Tolak ansur lah dalam rumahtangga. Nanti kita sakit, dia jugak yang akan jaga kita. Tak nak jaga dia pun, kita berkira? Dan kepada semua isteri diluar sana, awak semua kena kuat untuk keluarga awak, awak semua kena sihat untuk keluarga awak. Syurga ganjaran untuk awak semua. InsyaAllah…

Sumber: FB Firdaus Shakirin