Asyik sapu planta atau kaya je pada roti, bosan juga kan. Abak-anak pun mula la muncung mulut tak nak makan. Apa kata ibu-ibu cuba buat krim marjerin pelbagai perisa ini untuk memikat selera si anak untuk bersarapan. Selain roti, boleh juga disapu pada kek.
Resipi ini dikongsikan oleh puan
Masni Bahari. Selamat mencuba!

Jom kita buat krim majerin untuk anak2 kita kesekolah..x la jemu meka asyik dok calit dgn palanta skaya ja..yg akak tahu resepi krim ni hanya perlu majerin n gula ja..tp akak nak dia lebih rasa sedap n lemak skit jadi akak pon derhakalah pada resepi asal..jom intai apa yg akak derhaka tu
RESIPI..
1cwn majerin pelangi..
1cwn gula..blend
Setengah cwn susu cayaq..
4sb susu pekat..
Secubit garam..nak bangkitkan lemak susu cayaq..
Perisa..ikut masing2 ya..

CARANYA..
Campoq semua bahan kecuali perisa..mixer sampai kembang n jd putih gebu..bila dah kembang dah boleh boh perisa..ok siap..dah boleh sapu pada roti..majerin ni boleh ja simpan dlm peti ais..akak nak gtau ya..klu nak buat krim ni jgn sesekali guna butter ya..sbb butter cepat cair..
Koko perisa coklat..
Hijau perisa pandan..
Putih perisa vanila..
Kuning perisa jagung..
Pink perisa strawberry..

IKLAN
IKLAN


Kalau nak sapu dekat kek pon boleh na..sedap tau..