Kudapan rempeyek memang enak dimakan ketika waktu santai sama ada minum petang atau malam. Jika makan, tentu nak lagi!

Jika asyik beli je, apa kata kali ni buat pula. Ikuti perkongsian wanita ini menerusi facebooknya RJ Ibrahim yang telah mendapat share lebih 19K.

Ikuti perkongsiannya.


Jom buat Rempeyek..sudah dua hari berturut2 buat ni untuk anak2..yg tinggal bekas je..kudap2 musim pkp
Resepi
Tepung Beras 2 cwn- cap teratai
Telor sebiji
Santan setengah kotak-kecil
Bwg putih 2 ulas-tumbuk
Jintan manis sesudu kecil -tumbuk
Jintan putih sesudu kecil -tumbuk
Bilis-tumbuk sikit
Bilis dan kacang tanah utk tabur – kcg tak pyh sangai tak pyh jemur
Air 2 cawan – agak2 lah
Garam

kacang tu basuh je tak pyh goreng dulu

IKLAN
Letak kacang
Ikan bilis
Goreng


*kalau nk rasa pedas sikit bubuhlah sesudu cili kering blend
*Mak-mak kita dulu buh kapur mkn sikit utk rangup tapi tak pyh..inipun dah rangup krup krap

IKLAN

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club

Sumber resepi: RJ Ibrahim.