Baru- baru ini pelakon terkenal, Datuk Fizz Fairuz berkongsi berita isteri kesayangannya, Datin Almy Nadia dimasukkan ke hospital kerana mempunyai batu karang dalam hempedu. kini, Almy dilaporkan sudah berada dalam keadaan stabil dan beransur pulih.

Namun, Fizz berkongsi rasa sebak dan terharu dek kerana anak sulungnya yang sudah pandai memikul tanggung jawab dengan menguruskan adik-adiknya lain. Kisah tersebut dimuat naik dalam satu video menerusi instagramnya.

“Bila papa tengok video ni, mata papa masuk habuk. Tak tahu nak cakap, dengan keadaan mama dia sakit. Tapi papa bersyukur dapat anak yang faham dan rajin macam kakak,” tulis Fizz menerusi kapsyennya.

IKLAN

Perkongsian tersebut turut mendapat respond dari isterinya Almy. Dengan rasa sebak dan terharu, Almy mengatakan rasa bangga dengan sifat anaknya yang membantu walaupun pada usia yang masih kecil, tetapi memahami keadaan yang dialami.

IKLAN

“Itulah Arianna, bila susah, nampak sangat-sangat membantu dan memahami keadaan mama, papa dan family. Syukur Ya Allah. Mama tengok video ni pun mama (menangis). Thank you love sebab jaga anak- anak masa mama sakit. Thank you love…”

Rata-rata yang membaca kapsyen dan melihat video tersebut meluahkan rasa terharu akan keprihatinan anak sulung Almy dan fizz.

hafeezita Masyallah sedihnya akak tengok. Akak doakan semoga @almynadiaofficial cepat sembuh insyallah aamin 🤲 Take care semua. Akak kat sini risau sangat keadaan almy 😭
sitinorainamuin Alhamdulillah..bgs ddikn mama n papa .smga mmbsr mnjdi ank yg bijak n taat ye
mayariffraisya Gigih dia dukung adik dia.. Nmpk sgt sifat tgjwb dia kt ctu.. 😍
noorzalila Allah bgus nya kakak ni.. btl sebak tgk..😢
nshakila95 Bgusnya dia
azizah0104 Didikan yg baik daripada ibubapanyalah♥️
dapuryogya Wah hebat 👏👏👏kk jaga adik 😘😘😘 good girl 👧
nurafidahm Ya Allah anak2 comel2 mcm mama dia …smoga cpt smbuh …syafakallah
sheeratako Mg jd ank yg solehah kakak yg penyayang… Cpt siht juga utk mama.. Good girl kakak