Anak-anak adalah tanggungjawab ibu bapa. Bila mereka dah meningkat dewasa, mempunyai kerja dan kehidupan yang lebih baik, mereka dituntut untuk berbakti kepada orang tua sebagai membalas jasa.

Ada sesetengah ibu bapa tidak mengharapkan anak-anak membalas jasa dengan wang ringgit, cukup mendoakan mereka. Malah ada juga yang seakan-akan mengharapkan pengorbanan mereka dibalas dengan wang ringgit tanpa memikirkan anak yang belum kukuh dari segi kewangan sepenuhnya.

Itulah yang dikongsikan oleh Fedtri Yahya di media sosial beliau, ada seorang insan mengadu sikap ibu bapanya yang mewajibkan kesemua naak untuk membuat pinjaman peribadi sbeanyak RM50,000 sebagai tanda membalas jasa. Namun, bagi dirinya tidak mampu berbuat demikian atas faktor-faktor tertentu serta kos sara hidup yang tinggi.

Dek kerana tidak mampu berbuat demikian kerana telah pun berumahtangga dan juga ada komitmen lain untuk ditanggung dia dicop sebagai anak yang tidak mengenang budi.

Malah, orang tuanya selamba meletakkan kesalahan tidak hulurkan duit menjadi asbab dia belum ada rezeki anak.

Meninjau di ruangan komen, rata-rata terkejut dengan luahan individu tersebut dan tidak menyangka wujud sikap ibu bapa seperti ini. Bagaimanapun, merek juga memebri kata-kata semangat dan idea yang bernas untuk diambil kerana mereka itu tetap ibu bapa kita.

Terdahulu, pelbagai kisah realiti kehidupan sebenar dikongsikan oleh Fedtri Yahya hasil dari respon orang ramai di akaun media sosial beliau.

Sumber : Fedtri Yahya

Agak-agak, menu apa yang best eh kat Jollibee? Haa meh tengok Zira Review!

IKLAN

Mama tak marah anak, boleh ke? Kalau tak marah macam mana nak dengar kata? Jom ikuti perkongsian ini!

Nak tahu cara mudah uruskan kewangan keluarga? Semak sini!

IKLAN

Yang mana adik adik ada masalah mata, jangan takut bagitau ibu ayah ye, macam BK squad ni!

Tayang bahagia di social media, realiti ke fantasi? Nak tahu, jom tengok!

Jom sertai E-Keluargagader https://toko.ideaktiv.com/product/jom-masak-menu-iftar-kegemaran-keluarga/