Musim cuti sekolah ni, anak-anak banyak duduk di rumah. Ibu-ibu mula pening kan apa nak disediakan menu sesuai untuk mereka. Lagi-lagi waktu petang, asyik cucur goreng jer, anak-anak pun dah muak.

Apa kata petang ini cuba resipi ini. Apam Milo yang cukup mudah cara penyediaannya. Selain menggunakan 4 bahan je, resipi ini hanya dikukus 20 minit je.

Jom cuba resipi dari puan Fatihatul Hakimah ni. Mudah, cepat dan sedap. Pasti anak-anak akan sukakannya!


APAM MILO 4 BAHAN JERR.

Nak buat kek pelangi tapi x cukup bahan so terjadi la apam milo yang senang yakmat nie yg penting suami n adik2 kata sedapp..

Pestime buat tapi menjadi tu yang suka sangat tu nak share hihihi

Bahan-bahan

1) Telur 6biji

2) Tepung gandum 2cawan

3) Gula pasir 2cawan

4) Milo setengah cawan

Cara2 buat:

IKLAN

-Pukul telur +gula sampai berbuih/putih/kembang jangan derhaka nanti apam xnaik( tiha guna blander jer)

-masuk tepung gandum,blander lagi sampai sebati ( rasa blander dah menjerit tu mohon stop kacau je guna senduk)

-adunan tadi bahagi kepada dua bekas ,satu bekas biar kosong atau boleh buh pewarna lain, dan 1bekas lagi buh milo n kacau2 smpai sebati

-tuang selang seli dalam loyang kalau nak nampak menarik ,loret la guna lidi ke garfu ke untuk nampak berbunga2 (ikut suka xde paksaan)

IKLAN

-kukus 20minit ( air kukusan mesti dah mendidih dulu)

Siapppp 😍

Adunan nie tiha dapat dua loyang kecik tapi xsmpai malam dah habis.

 

Kredit: Fatihatul Hakimah