Sotong Goreng Celup Tepung antara menu yang menjadi kegemaran seisi keluarga. Rasanya yang rangup, enak dan isinya yang lembut membuatkan anak-anak makan tak cukup tangan.

Tapi nak dapat sotong yang bersalut dengan tepung memang agak susah, Kadang-kadang tak menjadi, tepung relai tidak mahu melekat pada sotong. Itu yang membuatkan ibu-ibu kecewa dengan hasilnya kan.

Admin kongsikan cara wanita ini menggoreng sotong celup tepung yang sedap dan cantik kejadiannya. Resipi ini dimuat naik oleh puan Meens Yusoff  menerusi laman facebooknya. Selamat mencuba!

Sebelum ni peluh tiyok dok dapur buat benda ni aje mkn berejam.. Dah tau cara, bila anak minta, layan kan aje.. Nah sy bagi tips mudah buat sotong celup tepung cara saya🤭#8k+

Cara membuat:

Potong sotong guna gunting pun boleh.
Perap sotong dengan tepung bestari dengan air dulu
Selepas 10 minit, masukkan telur sebiji.
Sediakan bancuhan tepung kering iaitu tepung bestari dan tepung beras sikit sahaja.
Pindahkan ke tepung kering.
Tutup bekas dan goncang-goncang ia supaya sekata.
Ini hasil selepas digoncang.
Goreng dalam minyak yang panas.
Siap.

Selamat mencuba!


Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club

Sedar tak sedar, bulan depan dah masuk bulan Ogos tau, bulan Kemerdekaan Malaysia!

IKLAN

Sebagai rakyat yang cintakan tanah air, mesti anda ada cara tersendiri nak eskpresikan rasa cinta dan bangga menjadi Anak Malaysia kan? Betul tak?!

Ehhh jangan cakap kat sini, simpan idea anda tu dan hantarkan kepada kami dengan menyertai Virtual Himpunan Saya Anak Malaysia!

Nak tahu caranya? Senang je! Layari je laman web  https://toko.ideaktiv.com/product/virtual-himpunan-saya-anak-malaysia/ , baca syarat kelayakan dan jangan lupa untuk berdaftar di sana ya!

IKLAN

Sebarang soalan boleh ajukan di nombor yang tertera di poster.