Ramai juga antara kita suka menanam pokok bunga ros jepun atau nama saintifiknya Portulaca Grandiflora.

Alang-alang sudah suka tu, apa kata ketahui lanjut lagi tentang info penanaman dan penjagaan pokok ros jepun untuk pastikan pokok bunga ini kekal subur dan berbunga sentiasa malah tidaklah pula mati setelah merimbun di dalam pasu.

Nak tahu caranya, jom baca perkongsian ini.

TIPS ROS JEPUN

Bila pokok korang jadi macam  tu, korang memang kene tanam balik atau keratkan pokok.

Kali ni dikna kongsi cara tanam semula…

1. Tanah asal tu gembur2 balik..balik2kan tanah … kalau tanah tu keras siram sikit air
ok dah siap gembur.

IKLAN

2. Pokok korang yg nak kene buang tu, kerat dulu siap2 … boleh tanam balik ..bukan pi buang semua kerat dlm 2 ruas kat jari tu ok …

 

IKLAN


3. Pastu cucuk ja kat tanah … letak sepah2 dalam 1 pasu tu … letak ja banyak2 biar nanti subur cantik.


ok gambar  tu hasil lepas 2 minggu

SEMOGA ILMU NI BERMANFAAT

Sumber : Nur Farahana Mohd Johan II