Setiap yang hidup itu pasti mati. Namun cara bagaimana kita akan dijemput Ilahi, terus kekal menjadi rahsia Tuhan hingga sampai detiknya itu.

Cuma apa yang boleh kita serta seisi keluarga lakukan, terus berdoa untuk pengakhiran hidup yang baik dan sempurna.

Manakala perkongsian daripada seorang suami ini pula cukup menyentuh hati. Suri hatinya telah pergi dahulu daripadanya dengan meninggalkan seorang zuriat.

Mengabadikan kenangan, turut berselfie dan meluah rasa hati diakuan fbnya. Cukup syahdu dan didoakan roh isterinya berada di dalam golongan orang-orang yang beriman…Amin.

Untuk itu, ikuti perkongsian penuh posting daripada seorang suami bernama Mohamad Khusyairi ini.


“SELFIE TERAKHIR”

Maafkan abang sayang andai selama ni abang banyak salah.. Maafkan abang andai banyak terleka.. Maafkan abang andai banyak hajat sayang  tak tertunai.. Maafkan abang..

Harini abang  tak tidur.. Harini abang duduk sebelah sayang.. Harini abang bisik kalimah syahadah di telinga sayang.. sampai sayang hembuskan nafas terakhir.

Selalu bila sayang sakit abang mandikan sayang.. Tapi harini adalah kali terakhir abang mandikan sayang.. Abg usap lembut tangan yang masakkan abang setiap hari.. Abang usap parut yang selalu abang sapukan ubat.. Abang belai wajah yang selalu abang kucup.. Abang belai perut yang mengandungkan zuriat abang..

IKLAN

Lepas ni tak ada dah abang nak potongkan kuku sayang.. Lepas ni tak ada dah abang tolak sayang pakai wheelchair.. Lepas ni tak ada dah abang hantar sayang check up appoinment doktor.. Lepas ni tak ada dah abang buatkan air gula untuk sayang..

Abang letih, abang tak tidur, tapi abang gagahkan jugak peluk sayang, abang gagahkan jugak turunkan sayang ke liang lahad, abang gagahkan juga mencangkul walaupun kaki dan tangan dah menggigil.. Sebab abang tau ini kali terakhir abang buat semua tu untuk sayang..

IKLAN

Adi marah bila orang tanam ummi dia.. Adi mengamuk.. Adi suruh kejutkan ummi.. Adi nak ikut ummi masuk sekali.. Yelah, kita kan selalu berlakon pura-pura mati depan dia.. Dia tak tau harini yang sayang  tak pura-pura.

Semuanya dah berlalu sayang.. Syg pergi dengan mudah.. Sayang tak menderita lagi dah atas dunia ni.. Amanah yang sayang tinggalkan untuk abang ni akan abang jaga sebaik mungkin.

Kita tak banyak gambar selfie bersama sebab abang malu nak bergambar.. Jadi ini lah SELFIE TERAKHIR kita.. Akan abang kenang smpai bila-bila kenangan kita berdua dan bertiga..

Sumber : Mohamad Khusyairi