Lakonannya sebagai kakak kepada adik Kelainan Upaya dalam drama bersiri Pia yang ditayangkan di TV3 benar-benar terkesan di hati.

Rupa-rupanya kebaikan pelakon bernama Zara Zya ini bukan hanya sekadar lakonan, malah realitinya dia memang seorang yang penyayang dan baik hati.

Semalam pelakon ini memuat naik sepotong video ketika dia beramah mesra dengan seorang kanak-kanak berstatus orang kelainan upaya (OKU) celebral palsy. Perkongsian itu dibuat menerusi sebuah entri di akaun Instagramnya.

Dalam perkongsian tersebut, Zara mendoakan kanak-kanak itu agar sentiasa sihat dan kuat mengharungi kehidupan seharian.

“Sayang ni nama dia Alisa Fatehah, dia ada penyakit celebral palsy.

“Sama-sama kita doa supaya dia kuat dan sihat ya, ibu bapa Alisa please sayang dia sampai bila-bila ya.

IKLAN

“Saya tak dapat jumpa dia lama sebab masa ni nak berbuka dah, dapat bergambar dan ambil video je, membesar dengan baik ya sayang,” tulisnya sebagai kapsyen.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen berasa sayu melihat kanak-kanak itu, ada juga yang memuji kebaikan Zara.

IKLAN

vivocniezah Nie adalah anak buah sye,yg pling sye syg.Maknye adalah adk sye,adk sye dan suami mmg bhajat nk mnunaikan umrah bsame² ank syurganye ini..Doa²kan hajat adk sye suami isteri tercapai yer..Insyaallah..Amin…

achubedah Awk ni kann tak nampak mcm artis pun baik sangat ❤️…sayang awak dunia akhirat ❤️

dekktonn Sama macam sepupu saya sis . Sakit celebral palsy jugak . Skrg umo dia 14tahun tapi still nampak macam bby . Takboleh cakap , takboleh berjalan , cuma nagis bila mandi dia . Hanya berbaringg sahaja .

Syukur jadi insan sempurna

fyymizie Sedih tgok . Kite bersyukur lah jdi insan yg sempurna . Tkpe dik, kt dunia adik tidak sempurna , akhirat in sya allah. Allah akan beri ganjaran yg sgt besar pda adik .

suhada_khanafi Semoga ibu bapa adik alisa tabah dan sentiasa di berikan kesihatan yang baik demi menguruskan anak syurga mereka. Anak sulong saya pun cerebral palsy. Dah 11 tahun umurnya. Tak boleh berjalan dan bercakap tapi boleh merangkak. rezeki anak syurga ni murah sangat.

mairaabalqis Sebaknya tengok dia…. semoga Allah murahkan rezeki ibu ayahnya utk besarkan diaa dengan baik.

Awak ni memang penyayang

rashidariffin__ Pandai berlakon,pandai masak,pandai bisness,cantik,baik semoga allah permudahkan urusan awk @zarazya amin

jaja_arai @zarazya Awak ni memang penyayang… Nmpk x kekok dgn adik tu…

areigato Seorang artis yg terbaik,,,tak kisah siapa pun peminat kita,,layanan diberikan sangat baik,,,tahniah @zarazya

Sebak hati tengok

ainriri Baiknye kak @zarazyapandai akk dukung dia ya Allah sebak sgt hati ni tgk ?

airish_khairiza01 Hummm .. i keraiiiii … respect sgt dgn @zarazya … tak semua wehhh . Boleh semesra mcm tu .. nak nak waktu buka dah . N cara zara zya layan adik alisaa ni pun buat aku terharu … sama .. sama sngt dgn kita2 yg ade fmily member yg sakit cerebral palsy … hurmmm salute zara !

View this post on Instagram

? @nazmioficial

A post shared by Zara Zya (@zarazya) on

Sumber: IG zarazya