Masa terluang ketika berada di rumah sepanjang PKP ini mungkin ada antara kita mula berjinak-jinak dengan bercucuk tanam pokok bunga untuk memperindahkan lagi laman rumah.

Dan di sini, dikongsikan satu cara bagaimana menyediakan pasu bunga daripada paip pvc. Idea unik dan nampak menarik untuk dipraktikkan sebagaimana perkongsian Siti Samsiah.


Meh tengok nenek buat apa pagi ni.
Tanam pokok guna PVC. Laman nnek memang sana sini pvc untuk tanam pokok.

Panduan ringkas ada di setiap gambar.

Step 1

Permulaan gali sikit lubang

Step 2 :

Pacak PVC ikut suka ukuran. Dah pacak ketuk keliling pvc biar kukuh. Ratakan tanah dipangkal pvc tu.

Step 3 :

IKLAN

Lapisan bawah isi pecahan pasu atau batu bata. Untuk jimat tanah.

Step 4

Ketuk bagi tanah turun.

IKLAN

Step 5 :

Akhir sekali tanam pokok yang kita suka dan siram.

Kalau yang suka boleh cuba.Yang tak suka leceh kerja beli pasu jer….

Selamat mencuba.

Sumber : Siti Samsiah

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club