Siapa kat sini anak-anak liat sangat nak bangun sahur, cer angkat tangan! Hehe

Lain orang lain cara nak kejutkan anak bangun sahur. Ada yang kejut dengan sentuhan, ada yang tutup kipas supaya anak rasa panas, malah ada juga yang mengetuk pintu bagai nak roboh!

Haaa lain pula dengan seorang ayah ini, tahun lalu tular gelagat seorang ayah yang berasal dari wilayah Jakarta mempunyai cara kreatif untuk mengejutkan dua orang anak daranya yang bangun sahur.

Tarik Speaker & Mikrofon Semata Kejut Anak Bangun Sahur! Gelagat Ayah Ini Cuit Hati Orang Ramai

Dalam video tersebut, individu yang bernama Ali Dalimunthe mengejut anak-anaknya dengan membuat pengumuman sambil menggunakan mikrofon karaoke semata-mata untuk menyuruh mereka bangun dari katil dan bersahur.

@adebonbon yang lain di bangunin pke suara, papa pake mic ✅✅ #fyp #fypsounds #foryourpage #beranda #sahur2021 #foryoupage #papa #dalimunthe #banguninsahur #sahur ♬ Home – Edith Whiskers

Untuk tahun ini, siapa sangka ayah ini kembali lagi dengan cara yang lebih unik iaitu mengejut mereka dengan menggunakan speaker dan muzik yang lantang, sambil memegang mikrofon berkata ‘sahur’ ‘sahur’ ‘bangunlah kakak’ sambil menyakat kedua-dua anak gadisnya yang pasrah dengan keadaan tersebut.

@adebonbon tidak bisa berkata kata 🙂👍🏼 #papa #dalimunthe #HyAminoBebasKilap #GoodTimeKitchen #sahur #2022 #mic #speaker #puncakkomedi ♬ middle of the night – &lt/3

IKLAN

Bukan sahaja anak-anak dan orang ramai yang tidak tahan lucu adegan lelaki itu, malah dia sendiri tidak dapat menahan dengan melepaskan tawa di hujung video tersebut. Meneliti di ruangan komen perkongsian anaknya itu, rata-rata berkongsi cara ayah masing-masing kejut dari tidur. Ada juga yang menambah, abadikanlah detik-detik berharga seperti ini sebelum kehilangan buat selamanya.

Tarik Speaker & Mikrofon Semata Kejut Anak Bangun Sahur! Gelagat Ayah Ini Cuit Hati Orang Ramai Tarik Speaker & Mikrofon Semata Kejut Anak Bangun Sahur! Gelagat Ayah Ini Cuit Hati Orang Ramai Tarik Speaker & Mikrofon Semata Kejut Anak Bangun Sahur! Gelagat Ayah Ini Cuit Hati Orang Ramai

Sumber : talia dalimunthe

Ada ye anak-anak kat rumah tu puasa ‘yang yuk’? Haa meh dengar perkongsian dari PU Riz ni!

IKLAN

Agak-agak, menu apa yang best eh kat Jollibee? Haa meh tengok Zira Review!

Mama tak marah anak, boleh ke? Kalau tak marah macam mana nak dengar kata? Jom ikuti perkongsian ini!

IKLAN

Nak tahu cara mudah uruskan kewangan keluarga? Semak sini!

Yang mana adik adik ada masalah mata, jangan takut bagitau ibu ayah ye, macam BK squad ni!