Pernah dengar kan tentang kes ular masuk rumah baik di kampung mahupun  di bandar. Seram sejuk pula bila terbayang kalau hal tersebut berlaku kepada kita.

Ada tip jika mahu elakkan ular masuk dalam rumah anda. Selain ular, kaedah ini juga dikatakan membantu menghalau tikus, cicak dengan hanya menggunakan empat bahan sahaja. Tip ini dikongsikan oleh Fara Ahmad menerusi laman facebooknya.

Sumber internet

Tujuan asal buat ni untuk halau ular…
Tapi xsangka pulak bole plak menghalau tikus..
Cicak pun baru perasan jarang nampak batang hidung… 😁😁
So rekomen sgt la kat u olls yg nak menghalau menatang ni kat rumah..


Campuran..
– Garam Kasar
– Minyak Kasturi
– Kulit kayu manis (Ditumbuk)
– Cengkih (sikit..klau xd pun takpa)
Baunyaaa…. Perghhhhh 🥰🥰🥰
Then gaul bagi rata..
Bacala selawat sikit
Zikir sikit..
Niat..

IKLAN


Letakkan sikit kat semua penjuru rumah, dapur, tingkap atau mana2 laluan haiwan2 ni…
Saya dah cuba sgt alhamdulillah..
So boleyla kalau nak terai..

IKLAN

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club