Baunya memang tak boleh tahan, kuat menyengat. Tetapi buahnya cukup digemari ramai. Lebih-lebih sekarang musimnya kan, di mana-mana sahaja ada jual.

Jadi tak ada masalah untuk mendapatkannya. Tetapi bila bukan musim memang susah nak mencari. Jadi untuk pastikan bekalan petai anda tidak putus, boleh cuba petua yang dikongsikan Dee Fadhilah untuk menyimpan supaya ia tahan lebih lama.

Musim dia kita wak ateyyem jerlah😆🤣

Ambe baru tahu cara ni utk tahan lama.
Buh air sikit jer frozen. blh simpan smpi setahun katanya hahhahaha kalu byk ni xdang sebulan kut sbb tok laki ambe wehhi sgt petai😬sng nk masak sebatang tu sekali buat sambal udang@ sotong@ bilis😋😋😋


Menu baru meggi sotong petai👍

Menarik kan idea yang dikongsikan ini. Bolehlah  cuba nanti.


Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club

IKLAN

Sedar tak sedar, bulan depan dah masuk bulan Ogos tau, bulan Kemerdekaan Malaysia!

Sebagai rakyat yang cintakan tanah air, mesti anda ada cara tersendiri nak eskpresikan rasa cinta dan bangga menjadi Anak Malaysia kan? Betul tak?!

IKLAN

Ehhh jangan cakap kat sini, simpan idea anda tu dan hantarkan kepada kami dengan menyertai Virtual Himpunan Saya Anak Malaysia!

Nak tahu caranya? Senang je! Layari je laman web  https://toko.ideaktiv.com/product/virtual-himpunan-saya-anak-malaysia/ , baca syarat kelayakan dan jangan lupa untuk berdaftar di sana ya! Sebarang soalan boleh ajukan di nombor yang tertera di poster.