Memasuki hari kelima pemergian Syed Umar Mokhtar atau lebih mesra dengan panggilan Abam Bocey, namun dirinya masih menjadi perbualan.
Setiap masa ada sahaja insan yang mengenalinya berkongsi kisah mengenai peribadi arwah di media sosial.
Terbaru, seorang kenalannya memuat naik sekeping gambar anak allahyarham Abam dalam keadaan tidur disamping sebelahnya ada seekor kucing.
Menerusi perkongsian tersebut, rakannya memberitahu arwah sebelum ini bergasrat ingin membeli seekor kucing bagi menemani isterinya di rumah. Namun hajat tersebut tidak kesampaian.
Usai pemergian arwah, datang seekor kucing yang didakwa tidak tahu dari mana telah memasuki rumah keluarga allahyarham dan terus tidur disisi Hamzah.

Menurut sahabat Abam yang dikenali sebagai Syuk Kicuk itu, kucing tersebut datang selepas pemergian Abam dan sehingga ke hari ini masih berada di rumahnya.
Allahu..sayu hati bila tengok hamzah tidur.. sebelum arwah @abam_bocik , meninggal dunia, arwah nak beli seekor kucing untuk dijadikan peneman buat @mrs_abam tetapi tak kesampaian.. bila hari kematian arwah, tak tahu dari mana dtgnya kucing ini yg telah masuk ke rumah arwah, sehingga hari ni menjadi peneman tidur utk Hamzah..

#KitaBaikRamaiSayang

#BiarOrangBuatKitaJanganKitaBuatOrang
#AllahUjiSebabAllahSayang
#syeduthmanhamzahaljuffrey

Rata-rata menyifatkan kedatangan kucing tersebut adalah sebagai peneman buat anak kecil itu.

rosnizabakar Ya Allah lindungilah ank ini.. bahagiaknlah ank ini supaya membesar mjadi ank yg baik soleh sprt arwah ayahandanya.. acik syg awk.. acik xde ank lelaki huhu

yayakelana6 Allah hantar peneman kepada hamzah… Moga membesar dengan sihat baby hamzah

hafiz.shahirah.ammar Assalamualaikum hamzah..semoga membesar dgn sihat dan bijak pandai ya nak, jadi anak yg soleh. Jaga ibu, sayang ibu. Contohi ayahmu. Ayah hamzah org yg hebat. Kita baik ramai sayang.. ❤️❤️❤️

diyana_kitchen 😭😭sedey nyaaa.Allah hantar kucing tu untuk peneman Hamzah

intan.deana.9 allah.sdih je bile tgok bby hamzah air mate msti nk kuar…ank yg baek.tlong jage bby hamzah baek2 iye..syg die

buadakpetalin Sebiji macam arwah abam,semoga menjadi anak yang soleh

Sumber: syukkicuk