Sayuran bayam ini tengah viral di sana -sini. Selain rasanya yang sedap, ia juga  kaya dengan khasiatnya iaitu. Antara nya membantu melawan kanser, mngekalkan kesihatan mata, sumber vitamin K, menguatkan tulang, membantu menurunkan berat badan dan banyak lagi.

Buat ibu-ibu yang nak cuba , apa kata cuba pula menu Bayam Brazil celup tepung dari perkongsian Dania Danisha. Selamat mencuba!


Resepi keropok bayam Brazil Cara saya

 

Cara membuat:

  1. Bersih Kan bayam Brazil sampai btol2 bersih. Rendam dlm banyak Air sbb nk tanggalkan pasir yg byk melekat bawah2 daun. Bilas sampai bersih tau..

2.Gaul dgn telur. Utk sebesen ni Sha taruh 3 biji telur Baru nt Tepung elok melekat

3. Gaul dengan Tepung Kentucky. Atau Tepung goreng Ayam Ala2 KFC tu.. Yg ni Sha Guna Tepung Kentucky Jenama Nona Hot & spicy. Gaul Tepung sampai rasa elok melekat pd bayam Brazil tu

IKLAN

4, Sha x de sukatan berapa byk Tepung. Ejas sendiri jer sampai rasa puas hati

5. Gaul sampai mcm ni.. Agak kurg blh tambah Tepung lg. Nk tau hasilnya ok ke tidok try goreng setangkai dua. Klu ok.. Tak payah tambah Tepung. Klu tak ok tambah laa Tepung sampai nampak ok

IKLAN

Goreng sampai garing. Jangan sampai hangit yer.. Nt pait plak..

Dah siap.