“Malu.. lama tak nangis.. sampai lupa dah mcmana cara nangis.. tu yg tak terkawal tu. Terima Kasih Mey. Mey pun baik sangatttt sangattt sangat! Banyak persamaan kita ni.  

Itu antara bibit-bibit luahan hati Abby Abadi di laman instagramnya selepas sesi seminar bersama Ustaz Ebit Lew.

Usai tamat seminar berkenaan, pasangan ini, Norman, memey, Abby dan Jai berbual dengan Ustaz Ebit lew. Turut hadir termasuklah dua orang anak mereka iaitu Danish dan juga Marissa.

Dalam perbualan tersebut, memey meluahkan perasaan terharu dan bersyukur dengan penerimaan dan juga sikap Abby yang terlalu baik dengannya.

 

Dalam masa yang sama Abby juga turut memberitahu Ustaz Ebit Lew bahawa keakraban hubungan mereka itu disalah tafsir oleh pihak lain yang beranggapan mereka hanya berlakon.

“Sebenarnya dalam kami nampak terlalu baik ustaz ni pun sampai ada orang kata kami berlakon. Saya pun tak tahu sebab dari awal mereka kahwin, saya dah tak marah, sekejap sahaja saya marah kerana anak-anak masih kecil dan terima hakikat.

“Saya pun ada salah dan sama-sama tak berjaya rumah tangga tu dan alhamdulillah saya dapat reda dengan keadaan dan tahu jodoh sampai setakat itu. Tapi saya bersyukur sangat walaupun begitu Allah bagi anak- anak yang baik, cerdik dan cantik,” ungkap Abby lagi.

View this post on Instagram

Sebak sangat dapat berkongsi dalam keluargasunnah sepanjang hari ini. Ramai yang menangis. Dapat berbual sekejap waktu rehat tengah hari dengan keluarga yang sangat baik ini @abby_abadi112 @jaiezzany @normanhakim_786 @memeysuhaiza….walau semua orang hebat semuanya penuh rendah diri. Terkesan dengan akhlak dan budi bahasa keluarga ini.. Bila melihat anaknya muda-muda dah hafal Al-Quran dan betapa bahagianya keluarga ini walau melalui ujian. Subhanallah..hari ini saya cemburu…Sepanjang hari tangisan mereka buat saya rasa seperti sebuah keluarga dalam keluargasunnah hari ini….dengar bagaimana sifat dan didikan solat dan Al-Quran di rumah bersama anak-anak dari kecil..marilah kita semua hidupkan rumah kita dengan amalan Talim.Dengar bagaimana abby abadi menasihati dan ajak memey mula bertudung dan menutup aurat serta hadir program keluargasunnah ini. Subhanallah.mereka saling berpelukan dan tengok tangan mereka sentiasa memberi semangat. Ya Allah..subhanallah..tiadalah semua itu hanya kerana Allah. Itulah kekuatan paling kuat. Dengar memey cerita bagaimana normanhakim sangat jaga solat fardhu dan tak tinggal solat tahajud dan dhuha..Allahuakbar..mereka ingin join dakwah dan bersama membntu anak dijalanan. Tak tertulis disini terlalu banyak perkongsian bersama semua peserta hari ini..-ebitlew @keluargasunnah #keluargasunnah2018

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on

Pengakuan tulus dari pasangan ini turut mendapat reaksi dari pelbagai pihak. Ada yang memuji dan tak kurang sebak mendengar kisah mereka ini.’

norenne_simanjuntakOh ya ALLAH ka @abby_abadi112 .. Mulia nya hati insan2 yg ada sekeliling awak…doakan family saya penuh dgn kasih sayang..

saaidahidahSemua ini ketentuan takdir Allah.. terima dgn hati yg redha dan ikhlas wpun pahit.. insyaAllah kemanisan terserlah akhirnya..percayalah setiap yg terjadi ada hikmah disebaliknya dan Allah gantikan dgn yg lebih baik

ctmarhainieTahniah kakak..@abby_abadi112@memeysuhaiza…idola,inspirasi bt jiwa saya….walaupun pernah ditimpa masalah kekecewaan ttp skrg diberi keredhaan dlm diri malah tauladan bg kami semua.

nurul_kojiMata masuk habuk…saya salah 1 keluarga macam kak @abby_abadi112..alhamdulillah arwah mak arwah abah didik kami tidak membenci..malah didik kami lebih rapat..walaupun arwah mak abah dah tak ada tapi kami masih ada mak tiri yang baik hati..semoga keluarga kak @abby_abadi112 Abg @normanhakim_786@memeysuhaiza @jaiezzany Bahagia hingga jannah..insyaallah amin..

IKLAN

Perempuan yang tabah dan kuat

siti5090Kuat betol kak abby nie…siti kagum dengan semangat akak sekluarga… manisnya ikatan kerana Allah.

mekla_touchterharu nyaa???sbrnya kak eby dan memey ada lahh perempuan yg sgt tabah da kuat.. norman hak dan suami kak eby skrg pn lelaki yg sgt faham.. saya respect kluarga sunnah ni.. Allah..jaga silaturahim kluarga kami sptmana silaturahin mereka.. ya Allah peliharalah kluarga mereka spya selalu bsatu hgga ke jannah mencari redhamu… nanges pg2 ni.. tgok vd ni.. allahu..

qizz_inai_artYa Allah kak Abby..mulianya hatimu..kuatnya hatimu…semoga kluarga kalian stsa drahmati dan bsama hgga ke jannah..amin

Ukhwah terjalin keluarga contoh

leha_gojesAllahuakbar…keluargajannah ni dulu nya penuh dgn ujian dr tuhan kini keluarga ni diberikan kebahagian alhamdullilah..sy suka sgt tengok keluarga ni semoga allah merahmati kamu sekeluarga dan diberikan anak2 yg soleh solehah..dan sematkan dlm hati kasih sayang yg berpanjangan..Amin

aienejam_umarSemoga ukhwah terjalin selamanya..alhamdullilah..semoga allah sentiasa merahmati keluarga yg mulia ini dan mjadi kan contoh tauladan yg baik bagi semua org.sesungguhnya perjalanan allah beri sgt indah dan baik sekali tuk menjadi keluarga bahagia..amen sy doakan…kak @abby_abadi112 Dan kak @memeysuhaiza Serta suami dan anak2 yg berada di sisi..

IKLAN

queenshanti83Family yg sgt2 trpuji dn trbaik…bla dgr ja dorg ckp bikin ngis.Semoga mjd kluarga yg sntiasa bhgia hngga ke jannah.

 

Malah, Ustaz Ebit Lew turut merakamkan rasa terharu dan sebak melihat keakraban pasangan ini.

“Sebak sangat dapat berkongsi dalam keluargasunnah sepanjang hari ini. Ramai yang menangis. Dapat berbual sekejap waktu rehat tengah hari dengan keluarga yang sangat baik ini.

“Terkesan dengan akhlak dan budi bahasa keluarga ini.. Bila melihat anaknya muda-muda dah hafal Al-Quran dan betapa bahagianya keluarga ini walau melalui ujian. Subhanallah..hari ini saya cemburu…Sepanjang hari tangisan mereka buat saya rasa seperti sebuah keluarga dalam keluargasunnah hari ini….dengar bagaimana sifat dan didikan solat dan Al-Quran di rumah bersama anak-anak dari kecil..marilah kita semua hidupkan rumah kita dengan amalan Talim.

“Dengar bagaimana abby abadi menasihati dan ajak memey mula bertudung dan menutup aurat serta hadir program keluargasunnah ini. Subhanallah.mereka saling berpelukan dan tengok tangan mereka sentiasa memberi semangat. Ya Allah..subhanallah..tiadalah semua itu hanya kerana Allah.

“Itulah kekuatan paling kuat. Dengar memey cerita bagaimana normanhakim sangat jaga solat fardhu dan tak tinggal solat tahajud dan dhuha..Allahuakbar.

 

Sumber: IG abby_abadi112 ebitlew