Tidak dapat digambarkan apa perasaannya bila mengetahui bungkusan pemberian daripada ibu di kampung di buangkan ke longkang. Tentunya rasa sedih, sayu malah marah dan geram bercampur baur jika diperlakukan begitu.

Inilah apa yang terjadi pada Puan Nurazila Abu Bakar, bungkusan yang ditunggu hampir seminggu tidak kunjung tiba. Alih-alih terima panggilan daripada kejiranan, kotak bungkusan berisi petai ditemui di dalam longkang.

Berkongsi kisah tersebut dia menyifatkan sebagai kejadian yang paling mengerikan dalam hidupnya.

“Ini kejadian yg paling ngeri, Ya Allah kaulah yang mengetahui setiap kejadian terhadap hamba-hambamu, dijadikan cerita petai ni dari kampung Kedah pemberian seorang ibu yang dikasihi kepada anaknya di Negeri Sembilan, menghantar melalui GnT.

“Tunggu tak sampai-sampai dah hampir seminggu lebih, tiba-tiba terima satu panggilan dari hamba Allah yang menyatakan ada 1 kotak yang beralamat sekian-sekian yang dicampak di dalam longkang berhampiran rumahnya,’ ujarnya.

Bungkusan Dari Mak

Mengetahui hal tersebut, dia akui sangat berasa pelik bagaimana kotak tersebut boleh di buang begitu sahaja.

“Ya Allah itu bungkusan dari mak saya dari Kedah. Macam mana boleh dibuang di dalam longkang, dibukanya  petai yang diberi mak terlalu hitam.

“Si hamba bertanya sis nak ke barang ni, saya cakap tak apa saya ambil je, kalau nak buang pun biarlah saya buang kat rumah je.

“Dihantarnya ke rumah saya, terima kasih si hamba Allah ni banyak membantu saya.

“Bila dibawa dan di belek-belek sayang tengok petai ni, Ya Allah nak buang sayang. Saya buka satu papan, eh eh cantik lagi isinya,rendam dulu petai bagi kulitnya lembut,” ceritanya lagi.

Masih Ada Rezeki

Piun begitu, wanita ini tetap bersyukur kerana petai pemberian ibunya masih boleh diselamatkan dan dia terima seadanya. Malah turut memaafkan dan berharap tidak lagi berlaku perkara sebegitu kepada orang lain.

IKLAN

“Bila dibawa dan di belek-belek sayang tengok petai ni, Ya Allah nak buang sayang. Saya buka satu papan, eh eh cantik lagi isinya,rendam dulu petai bagi kulitnya lembut.

“Allamdulillah inilah rezeki yang Allah beri, terima seadanya. Tenangkan hati kuatkan iman, apa yang terjadi bukan kehendak kita, mungkin ada hikmah disebalik kejadian ini. Saya maafkan kepada yang diamanah menghantar barang, saya harap tak ada lagi kejadian sebegini kepada orang-orang lain. Saya redha seiklas hati apa yang terjadi.”

Sumber : Nurazila Abu Bakar

Nak tahu, KELUARGA ada hadiah wang tunai RM500 nak beri kepada anak-anak anda! Caranya mudah sahaja, anda perlu kongsikan perasaan rasa bangga menjadi anak Malaysia.

Untuk maklumat lanjut layari je laman web https://toko.ideaktiv.com/product/virtual-himpunan-saya-anak-malaysia/ , baca syarat kelayakan dan jangan lupa untuk berdaftar di sana ya!

IKLAN

Sebarang soalan boleh di http://www.wasap.my/60169647520

Bersempena Bulan Kemerdekaan, KELUARGA ada hadiah wang tunai RM300! Cara nak dapatkannya mudah sahaja, ayuh sertai Pertandingan Berbalas Pantun Anak Merdeka dengan mendaftar di https://toko.ideaktiv.com/product/pertandingan-berbalas-pantun/   atau Whatsapp di http://www.wasap.my/60169647520

Jom sertai E-Keluargagader BELAJAR ONLINE BERKEBUN CILI DI HALAMAN RUMAH dengan daftar segera di https://toko.ideaktiv.com/product/berkebun-cili-di-laman-rumah/ atau Whatsapp di http://www.wasap.my/60169647520

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club