Akibat peningkatan kes Covid -19 secara mendadak baru-baru ini, ramai yang terkesan, termasukalah penuntut pengajian tinggi. Rata-rata mereka yang berjaya dan yang sepatutnya mendaftar masuk, terpaksa pulang semula ke kampung masing-masing.

.

Ramai yang meluahkan rasa sedih tak kurang yang berkongsi kesukaran yang terpaksa dialami mereka untuk mendaftar dan kemudiannya diarahkan pulang. Peka dengan masalah terutama sekali daripada segi kewangan yang melanda para penuntut, baru-baru ini Ustaz Ebit Lew telah mengambil inisiatif membantu membawa balik penuntut-penuntut Universiti Perguruan Sultan Idris (UPSI) dengan menyediakan kemudahan bas untuk membawa pulang pelajar.

.

Bagaimana pun, niat murninya tidak mendapat persetujuan daripada pihak universiti kerana mendakwa pendakwah tersebut tidak mendapat kebenaran rasmi.Bukan itu sahaja, Ebit Lew terpaksa memohon maaf atas masalah tersebut.

.

Saya mohon maaf pada pihak pentadbiran upsi terutama yang dihormati vice cancelor prof dato upsi sendiri yang menghubungi pihak saya tadi supaya saya membuat permohonan maaf terbuka. Saya minta maaf pada semua adik pelajar universiti lain juga. Saya tengok pelajar macam anak-anak saya sendiri. Saya terpaksa tangguhkan 20 bas. Asal saya niat buat semua ini untuk pelajar berdasarkan keluhan saya tanggung dan dengari. Sebab dulu saya berhari-hari lapar tu biasa. Saya memang jarang balik kampung sebab tiada duit. Selalu tidur masjid jer dulu. Makan pun tumpang dekat masjid.

.

IKLAN


.

IKLAN

Saya minta maaf saya salah. Saya cuma membantu. Ramai pelajar dah balik dan ada yang keluarga ambil. Saya cuma siapkan macam bas awam. Syukur bas yang bergerak pun dah sampai selamat. Saya usahakan Bas besar vvip supaya ada ruang besar sikit ada jarak. Kerusi besar. Biasa naik bas bayar tapi kali ini free dan lebih tersusun dan tak perlu nak ke bus stop dan naik train. Saya tangguhkan 20 bas sehingga di beri kelulusan. -ebitlew