Buah durian walaupun harganya mahal tetap ada penggemar yang membelinya. Namun oleh kerana PKPD, ramai peminat durian tidak merentas negeri untuk membeli durian di kawasan tertentu.

Apa yang menarik perhatian penggemar durian adalah satu klip video tular di laman sosial yang menyaksikan sekumpulan penduduk kampung mengaut buah durian yang dipercayai hanyut dibawa oleh air deras sebatang sungai di dakwa  di kawasan Raub negeri Pahang.

Video berdurasi dua minit itu memperlihatkan sekumpulan lelaki di atas sebuah jambatan menggunakan jaring untuk mengaut buah durian yang hanyut di sungai yang dikatakan dari kebun berdekatan mereka.

“Boleh makan free, harga tengah yahudi sekarang ni,” jelas seorang pemuda dalam video klip tersebut.

Rata-rata orang ramai menyifatkan itu rezeki kepada mereka kerana jika tidak diambil, buah tersebut akan hanyut dan rosak.

“Bagus la mereka ambil, kalau tidak rosak sahaja buah yang harga tengah mahal sekarang ni, jangan ada yang jadi ustaz online pula dalam ni,” jelas @WanAzuan.

Sementara itu, @Faizul_Jo pula berkata, penduduk tersebut tidak perlu pergi ke kedai untuk mendapatkan raja buah itu, hanya tunggu di sungai sahaja.

“Mungkin durian ni datang dari kebun haram hari tu. Ok la tidak perlu ke kedai hanya kaut dengan jaring je.”

 

Sumber: Kosmo Online

Moga usaha keluarga ini menjadi manfaat kepada yang lain untuk berbuat perkara yang sama buat ibu bapa. 

IKLAN

Trending: Dua Tahun Pendam Hasrat Ingin Miliki Tandas Sendiri Di Rumah, Tak Sangka Kibar Bendera Putih Bantu Capai Impian. 

Trending: Rupanya Bukan Calang-Calang Yang Mulakan Kempen Bendera Putih Ini, Rupanya Aktivis Masyarakat Yang Prihatin. 

Sumber:  Haznila Zainal Abidin

IKLAN

Sedar tak sedar, bulan depan dah masuk bulan Ogos tau, bulan Kemerdekaan Malaysia!

Sebagai rakyat yang cintakan tanah air, mesti anda ada cara tersendiri nak eskpresikan rasa cinta dan bangga menjadi Anak Malaysia kan? Betul tak?!

Ehhh jangan cakap kat sini, simpan idea anda tu dan hantarkan kepada kami dengan menyertai Virtual Himpunan Saya Anak Malaysia!

Nak tahu caranya? Senang je! Layari je laman web https://toko.ideaktiv.com/product/virtual-himpunan-saya-anak-malaysia/ , baca syarat kelayakan dan jangan lupa untuk berdaftar di sana ya!

Sebarang soalan boleh di http://www.wasap.my/60169647520

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club