Bila dengar sahaja anak tiga pasti kita boleh membayangkan betapa hebatnya seorang isteri menguruskan anak-anak dan suami yang kesemuanya masih kecil.

Apa lagi bila si isteri hebatnya lain macam, kurus langsing malah pandai pula bergaya. Satu hal yang tergambar dek fikiran kita adalah kehebatannya menguruskan rumah tangga.

Korek rahsia ibu anak tiga ini yang bukan hanya cantik, kurus dan langsing malah mampu menguruskan anak-anaknya yang masih lagi kecil. Perkongsian mudah dari ibu anak tiga ini, menarik untuk kita kongsikan.


Hello semua, cik oya sini. I’m mother of 3 and I’m ur personal trainer. OK tutup mata.

Bagaimana hendak menjadi isteri yang boleh masak laju dan kurus bergaya. Ehhh, bak kata orang macam anak dara lagi la. Rupanya anak beratur macam anak ayam. Ha ha sila muntah.

Macam mana pula hendak menjadi guru kepada anak-anak. Satu hal juga. Nak ikat kain pun tak sempat mak aku cakap.

Itu la ayat emak di masa remaja aku. Pedih kena “sound”.

Bahagiakan diri sendiri dahulu baru kau orang mampu membahagiakan anak dan suami. Ini diri sendiri pun tidak terurus. Bagaimana hendak menguruskan hal-hal mereka yang berada di sekeliling.

Anak-anak cik oya sudah di training dari awal. Memang dulu sebelum kawin, cik oya Ada beberapa plan untuk diri sendiri dan anak.

Setiap kali aku beranak, aku wajib kurus dahulu sebelum beranak kali ke-2, ke-3 atau ke-4. INI WAJIB!

Pertama,
Mental kena kuat. Orang perempuan ni selalu emosi, bila emosi habis rumah terbalik. Alasan padu yang selalu digunakan adalah period. Aku rasa orang lelaki pun muak dengar.

IKLAN

Kedua,
Cipta aktiviti sendiri. Maksud aku, pergi joging, bersenam di luar rumah, bayar rm5 – rm10 untuk gym, daftar kelas zumba atau boxing. Ikut la mana mana satu kelas yang mampu.

Asalkan kita keluar dari lopak kebiasaan.

Sudah aku kata lopak. Mesti la basah, kotor, busuk dan Sebagainya.

Lopak tu diri kita la. Bila duduk selesa dengan keadaan diri kita yang serba serbi terlondeh memang akan mempengaruhi persekitaran.

IKLAN

Umpama diri kita sendiri sebenarnya yang negatif. Aura kita tidak sampai. Nak jadi online seller pun malas. Aura tu takda wak.

Cuba kau orang bayang kan!

Kau orang tinggi 155cm. Berat 50kg. Calit sedikit wangian di tepi tudung, blusher merah merah pink, bibir mugil nude dan pinggang 28inci.

Agak-agak kau orang la kan. Berapa banyak aura kau orang boleh sampai dan tarik orang untuk mendapat aura dari kau orang.

Cik oya boleh buat. Takkan kau orang tidak boleh.

Usaha. Usaha. Usaha.

Norafiza Mahmud,
Mother of 3