Memang sudah menjadi fitrah seorang wanita yang suka bercantik-cantik dan mahu … hadis juga menggalakkan wanita untuk memakai barang emas.

Sejak akhir-akhir ini, banyak perkongsian tentang faedah membeli emas.

Lantaran itu, jika dibuat tinjauan ramai yang beratur panjang ingin membeli barang kemas yang bukan sahaja sebagai barang perhiasan tetapi sebagai pelaburan jangka masa panjang.

Begitu yang dilakukan oleh ibu kepada usahawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri, Bonda Rozita Ibrahim berkongsi faedah memiliki emas.
Menerusi instagram miliknya beliau menasihati supaya elak membeli beg yang berjenama sebaliknya membeli emas yang boleh digunakan waktu terdesak,

Jangan beli beg – baju berjenama & mahal

Tp beli emas – dr gaji setiap bulan tu – jika akn dtg masa terdesak boleh jual sebagai tukaran aset lbh mahal

Pesan sy pd staf klu umur 40 kalau xda rumah masa depan suram dn kira gagal urus masa depan ..!!- beli rumah sgt penting ..!!

Jangan jadi orang yg “ biar papa asal bergaya “ – jgn berjenama je pakaian – duit xda habis bergaya – selalu sy citer pd mereka

Kisah menarik 2005 – nama dia Mala- maid melayu kerja dgn sy 8 tahun zaman dulu – berhenti kerja sbb kawin – simpanan dia 23ribu dn emas yg byk .!!

Sy ajar dia simpan dn jimat – kini maid sy kekal sebagai sahabat baik sy – sy percaya nasihat yg baik – buat baik pd org sebenarnya kita sedang buat baik pd diri sendiri

Sy jalani life tak mewah – sy tidak kaya- sy ada emas tapi tidak banyak – sy buat hidup ni “ pakai yg selesa dn perlu saja – sedikit simpanan- tak ada hutang- xmahu tekanan fitnah – dn sy xda benda luxury yg betul2 mewah

Life yg sedang2 saja lahh

 

IKLAN

WARGANET SETUJU BELI EMAS

Dalam pada itu, warganet turut berkongsi pandangan bahawa setuju dengan apa yang diutarakan oleh Bonda Rozita.

“Memang betul puan, beli emas sangat berbaloi, harganya makin meningkat, saya selalu ingatkan anak2 saya supaya beli emas kerana saya belajar dari arwah ibu saya, sampai sekarang pemberian nya masih saya simpan pada usia saya 71tahun, harganya berganda2 saya takkan jual.

IKLAN

“Saya pun dah start beli emas sejak bersama JRM sbb tu je aset yg boleh kumpul skrg.. alhamdulillah.

“Sama cm mak sy ckp…. Simpan duit & emas.

Sumber: bondarozitaibrahim

Belian murah tempat simpan barang kemas di sini 

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club