Baru-baru ini kecoh satu video viral berlaku di Selangor jadi bualan hangat netizen.  Rata-ratanya marah dengan tindakan cikgu yang mengasari seorang kanak-kanak.

Dalam video berdurasi kurang seminit itu, dipercayai seorang guru tadika tersebut dilihat seolah-olah mencampak kanak-kanak tersebut sebanyak dua kali. Apa yang membuatkan ramai sedih adalah insiden itu  turut diperhatikan oleh rakan-rakan yang lain.

Pembelian murah di SINI

Walaupun tindakan telah diambil ke atas guru berkenaan, namun netizen masih tidak berpuas hati dan menyalah pihak  tadika.

Justeru, tampil seorang lelaki yang merupakan ayah kepada salah seorang pelajar ditadika berkenaan untuk orang ramai ‘cool’ dan berhenti menyalahkan pihak tadika.

Promosi menarik di SINI

Baru lepas jumpa pengetua sekolah Pn Anizah yg saya hormati yg terlibat kes menghempas budak hari ni..minta penjelasan sbb anak sy sekolah di situ jugak.

Katanya dari pihak sekolah tersebut.. cikgu itu akan diambil tindakan sewajarnya dan akan diberhenti bekerja serta merta dan report polis telah dibuat.

Nk jumpa cikgu tu dah takde.. dah tak dibenarkan mengajar serta merta.. kejadian berlaku semalam. Cuma apa yg saya lihat pihak sekolah terutama pengetua sekolah amat amat ambil serius tentang perkara ini sbb cikgu tu bukan mengajar tetap.. hanya cikgu praktikal.

Pembelian menarik di SINI

IKLAN

Pengetua sekolah memaklumkan kepada saya.. beliau telah pesan banyak kali pada setiap guru tetap mahupun praktikal supaya kawal emosi semasa mengajar, jangan mengambil tindakan melulu terhadap pelajar. Tetapi tidak diendahkan.

Saya amat menghormati pengetua sekolah tersebut kerana beliau amat berdidikasi terhadap anak murid beliau dan beliau juga sangat aktif dalam memaklumkan perkembangan setiap pelajar di sekolah tersebut.

Promosi menarik di SINI

IKLAN

Mmg x wajar apa yg dilakukan oleh individu tersebut.. kerana setitik nila habis semua cikgu mendapat tempias nya termasuk pihak sekolah.. pihak sekolah tu dah 30 tahun beroperasi.. ni kejadian pertama berlaku..

Saya dapat berita tadi terus bergegas ke skolah.. sbb nak pastikan apa yg berlaku sebenarnya. So mmg x patut cikgu tu buat macam tu.

Sy mendapat makluman Tujuan rakaman tu dibuat utk hantar ke pihak universiti katanya, sebab mereka praktikal di situ.. video tu tersebar sebab tunang kpd cikgu yg merakam video tu nampak kejadian tu sebelum video tu dihantar ke pihak university utk tujuan semakan kualiti kerja semasa praktikal..pastu dia tak puas hati dia viralkan.

Kredit: FB Sheikh Al Fariq (bapa pelajar sekolah tadika)

Pembelian menarik di SINI

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club