Kalau dah kreatif, macam-macam boleh guna untuk menjadikan kediaman anda cantik dan menarik. Ini adalah antara idea dekorasi menggunakan barang dari kedai Eco je yang boleh ibu-ibu cuba. Jom admin kongsikan cara yang dimuat naik oleh saudara Abby Saipol.

.

Cara2 buat pokok ECO. Sblum ni saya pos pokok keladi. Di sbb kn ptg tdi pergi ECO jumpa daun pisang, so kita bwt Pokok pisang ECO.

.

1. Daun keladi hari tu btg dia sama je. Tapi daun pisang ni bwh dia ada lebih. So kna potong lebihan tu.

.

IKLAN

2. Potong dawai untuk daun pertama kna lebih skit sbb nk bg tinggi jdi pucuk. Dawai Daun no 2 dn 3 potong bg pendek skit dri yg no 1. Daun no 4,5 dn 6 potong bg pendek skit dri daun no 2 dn 3. Daun no 7 dn 8 bg pendek skit dri daun no. 4,5 dn 6.

.

3. Letak dawai celah btg daun bg lebih ke ats skit. Balut dgn selotip hingga ke bwh. Bahagian btg yg dawai tu klau nk sama besar dgn btg asal belit selotip bg tebal. Hbis balut dgn selotip balut pula dgn pembalut batang wrna hijau. (Seperti di gambar)

.

4. Bahagi daun 3, 3 dn 2. Cantum tiga btg pertama balut dgn selotip di bahagin bwh shja. Kemudian tutup selotip dgn pembalut batang (seperti di gambar)

.

5. Cucuk daun2 yg telah di cantum pada span dlm pasu. Saya letak batu unt bg berat. Klau nk berat letak dlm pasu tanah liat atau tuang simen dlm pasu plstik. Lebih kemas dn stabil.

.

6. Kemudian buka daun dan lenturkan lembut2 mcm lentur daun pokok pisang viral juga. Buka ikut cita rasa masing2.

.

P/s: Ni dah kali ke empat saya pos tapi tk lepas. Tak tau sbb apa. Sbb ramai yg nk cara bwt pokok ni saya cuba usaha smpai bleh. Klau tk bleh juga tk tau la. Hehe.. Klau admin lulus alhamdulillah…..