Menjalani kehidupan ini adalah suatu cabaran. Ada suka dukanya untuk mencapai bahagia. Untuk membahagiakan keluarga ada yang terpaksa menempuh perjalanan yang jauh untuk ke tempat kerja.

Namun ada juga rezeki mempunyai tempat kerja yang berdekatan dengan kediaman. Sebagaimana perkongsian lelaki ini. Bukan untuk menabik dada tetapi berkongsi rasa hati. Meluahkan rasa syukur dapat mempunyai masa lebih bersama keluarga ekoran jarak rumah dan pejabat hanta 15 minit sahaja.

Malah katanya lagi, pulang ke rumah dia dapat bersantai dan melakukan aktiviti bersama anak sementara menunggu waktu solat maghrib.

“Rumah aku 15 minit je dari office. Keluar pukul 5.10, sampai rumah 5.30, dah solat asar kat office, balik rumah tu rileks atas sofa tengok TV main dgn anak tunggu maghrib. Duduk jauh dari tempat kerja is a scam.”

 

Katanya lagi, rasa tenang berada di rumah dapat melakukan aktiviti bersama anak setelah dapat pulang ke rumah dalam tempoh masa yang singkat.

 

 

Berhenti kerja tidak tahan jauh

Meninjau di ruangan komen, rata-rata meluahkan bahawa dia bertuah mempunyai kediaman yang berdekatan dengan tempat kerja. Malah ada juga berkongsi bertindak berhenti kerja setelah tidak dapat bertahan ekoran kediaman yang jauh dari rumah.

IKLAN

Sumber: @ikarbertweet

 

*Nak macam-macam info? Klik channel Telegram KELUARGA  atau join keluargagader club

MedicKeluarga: Betul ker ni, makan atau minum pati ikan haruan mampu sembuhkan luka operation dengan cepat? Pakar ini jelaskan lebih lanjut. 

IKLAN

Bintang Kecil: Tengok gigi macam bersih je kan, tapi sebenarnya bila kita tak bersihkan dengan betul semakin lama buat gigi kita jadi berkarat. So teknik berus gigi kenalah betul.

Follow dan subscribe Youtube Channel @BintangKecilMy#BintangKecilMy #BintangKecil #KitakanJuara