Memilih konsep dekorasi untuk kediaman kadang-kadang membuatkan ada yang buntu. Terasa setiap konsep nampak semuanya cukup menarik dan tidak tahu mana satu yang menepati citarasa sendiri.

Salah satunya apabila melihat rumah yang dihias indah dengan  konsep farmhouse ini. Siapa sangka ia adalah ilham peribadi pemilik kediaman ini  yang dikongsikan di akaun fb Asri Meris Anthony.

Nyata, ianya nampak cukup sempurna dan boleh membuatkan sesiapa sahaja ‘jatuh cinta’ melihat keindahan dekorasinya.

Konsep Farmhouse

Ramai tanya kenapa kami pilih konsep rumah farmhouse, sedangkan duduk di Malaysia ni kan cuaca panas dan kurang sesuai untuk apply elemen-elemen farmhouse, especially part tanam-tanam pokok bunga dan pemilihan material kayu yang agak susah untuk dijumpai.

Ala, tiada yang mustahil kalau betul minat dan berusaha gigih

Ya, memang tidak dinafikan, untuk mendapatkan barang deco konsep farmhouse di Malaysia agak sukar ditemui.. Kalau ada pun memang kena pilih betul-betul ikut kesesuaian.

Bukan semua barang deco putih sahaja yang perlu untuk deco jenis farmhouse ni, tapi elemen rustic, fresh, nature dan unik juga perlu ada dalam sentuhan deco.

Sebenarnya, memang kita kena “choosy” sikit bila nak cari barang deco untuk konsep farmhouse ni. Sebab hampir 60% barang deco jenis farmhouse perlu dibeli dari luar negara kerana di Malaysia jarang ditemui atau perlu gigih mencari merata tempat.. (hanya yang meminati konsep farmhouse sahaja yang tau..hehe)

So hopefully perkongsian kami ni akan memberi sedikit inspirasi kepada semua yang meminati konsep rumah jenis farmhouse.. Jangan putus asa, jadikan gambar-gambar di pinterest, google dan instagram sebagai panduan serta pembakar semangat.. Tidak ada benda yang mustahil kalau betul-betul berusaha.

View di waktu pagi..dari depan teratak kami yang kecil tapi sarat dengan kasih sayang, Alhamdulillah.

Ni ruang balcony. Walaupun kecil, bukan alasan untuk kami gunakan sepenuhnya ruang ni sebagai tempat anak-anak bermain dan beristirehat bersama keluarga.. syokkk oooo pagi-pagi dengar bunyi burung (ada burung dalam sangkar) dan petang-petang angin kuat sambil menghirup teh panas.

Memang kecil tapi luas pada pandangan mata hati kami, cewah! Siap boleh bela dua ekor biri-biri lagi.. lengkap dengan rumput utk biri-biri tu makan..hahaha.. Siap gemok dan sihat lagi.

Tak lengkap tema farmhouse kalau tak ada pokok-pokok bunga.. Alhamdulillah, kena rajin luangkan masa dengan pokok-pokok ni sebab dorang pun nak kasih sayang macam manusia juga. Yup memang kena ada cctv untuk keselamatan.. tak ada kaitan dengan konsep farmhouse ok.

Tak lengkap konsep farmhouse kalau tak ada labu.. Salah satu character rumah farmhouse adalah labu.. so kami pun DIY sendiri knitted pumpkin ni.. hehehe comel kan?

Bila buka pintu utama terus nampak ruang dining.. Ala rumah kecik ja.. pusing2, tempat sama juga hehehe

IKLAN

Nampak tak tuan rumah kt situ tgh gigih ambil gambar? hahaha.. ramai yg kata gambar2 rumah kami dari google & pinterest, tapi ni buktinya.. ada tuan rumah terkantoi kat situ tengah gigih ambil gambar..hahaha

Ruang dining.. Tempat berkumpul keluarga kecil kami.. Alhamdulillah sangat-sangat suka ruang ni.

Permata hati kami.. Pelengkap hidup kami dunia akhirat.. Dua orang puteri yang sentiasa memberikan kami rasa lengkap dengan kasih sayang..

Ruang tamu yang sekangkang kuman.

Meninjau perkongsian terkini berkenaan dekorasi kediamannya, nyata telah dilakukan beberapa perubahan, pun begitu pemilik tetap mengekalkan konsep kediaman farmhouse. Terbukti cukup memukau dan bolehlah dijadikan inspirasi!

IKLAN

 

Sumber : Asri Meris Anthony

Jom tonton video menarik adik-adik Bintang Kecil di Scream Park Sunway Lagoon.

Lagi video menarik berkenaan pilihan peralatan dapur yang memudahkan kerja kita di dapur. Sila tonton.

ARTIKEL MENARIK : Buat Je Almari Tudung Ni Boleh Muat Beratus Helai, Nampak Kemas & Tersusun. 

Baca Ini Juga :Tiba-tiba Tiada Elektrik, Ambilkan Saja Cotton Bud & Buat DIY Untuk Jadikan Lilin. Boleh Tahan Berhari-hari!

Nak macam-macam info? Sila subscribe channel Telegram KELUARGA  dan join keluargagader club