Koleksi kereta Hot Wheels pastinya  anak-anak kita ada memilikinya. Dek kerana harganya yang tidak terlalu mahal kita pula tidak terasa beban untuk membelikan setiap kali diminta oleh anak-anak. Sudahnya, bukan satu atau dua kereta Hot Wheels dimiliki malah kalau hendak di kira lebih daripada 10 koleksi.

Pun begitu itu tidak menjadi masalah lagi, yang geramnya bila anak-anak kita biarkan mainan Hot Wheels tersebut bersepah hingga sering juga kita terpijak semasa berjalan. Sakitnya hanya kita yang tahu!

Tidak mahu perkara yang sama terus terjadi, apa kata ibu-ibu lakukan seperti mana yang dihasilkan oleh Puan Meersha ini. Kreatif dengan menggunakan rak kasut untuk dijadikan rak kereta Hot Wheels yang praktikal.

Jom semak cara-cara membuatnya sebagaimana yang dikongsikan di akaun fbnya.


 

*UPDATE*

Ni saya sertakan cara-cara nak buat

Bahan-bahan :


– Rak kasut kayu..saya beli yang 4 tier (RM35 beli kat tesco..diy pun ada tapi 2 tier ke 3 tier je rasanya)
– Cable tie

IKLAN

Cara-cara:


1. Doublekan rak tu..susun bagi sama rata.


2. Pastu ikat guna cable tie..kalau nak skru pun boleh je.

IKLAN

 


3. Susun sampai abis rak yang ada..ikut la nak susun memanjang ke tepi atau memanjang ke bawah..saya buat memanjang ke bawah..tapi mesti double kan tau..kalau tak, tak muat nak letak kereta.


4. Ketat-ketatkan ikatan tu pastu potong cable yang lebih.


5. Dah siap. Drill letak kat dinding. Susun la kereta yang ada.

 

sumber : Meersha Sapian